Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Det här om dålig bindväv- har funderat på det mycket ända sedan jag gjorde min framfallsop- å hon läkaren sa att jag har dålig bindväv å att tex bla: bristningar som man har är bindväv som spricker menade hon på- stämmer de?
det jag tycker är konstigt är att jag har inte mycket bristningar trots 2 graviditeter o lite överviktig- jag har knappt ingen bristning på magen, har lite på höfterna, framsidan på låren och på brösten, man har ju sett dem som har massor med bristningar- så är absolut inte fallet för mig, men det kanske inte samma sak ändå? någon som vet? funderar mycket på detta nu iomed att min läkare som op mig för rectocelet sagt att jag absolut inte ska ta bort livmodern pga dålig bindväv och denna läkare som undersökte mig nu sist sa att den ska bort!!! o när jag förtvivlat sa att nej- jag har för dålig bindväv å då rasar jag enl din kollega...varpå han svarar förundrat, vem har sagt det? o du har inte sämre bindväv än någon annan...vem har rätt? den som gjorde en dålig op,som aldrig verkar ha rättat till rectocelet, hon har ju iofs sett bindväven på ett helt annat sätt, men jag kom på en sak hon sa en gång då jag ringde henne efter då jag tog upp nåt om att jag har dåligt bindväv (kommer inte ihåg vad jag frågade om) men vad jag minns är att jag reagerade på hennes svar då som var- jahaja ja jag sa det va....mycket konstigt svar tyckte jag redan då.
Nej men hua, ni hör vad jag funderar på en massa....är orolig..
vad har era läkare sagt om dålig bindväv- hur kan dom konstatera det?
och har ni mycket bristningar (men det är kanske inget man kan avgöra om med bindväven...?