Gravid 89 skrev 2011-02-28 07:56:10 följande:
Det kanske låter "hypokondriskt" men jag är ganska säker på att jag har slidväggsframfall (låter precis som om det är något att skryta med, haha...
). Jag skulle kunna sätta en bra peng på att jag har rätt, haha. Så säker är jag. Men som sagt - det är ju inget jag lider utav eller knappt har märkt...
Det är bara det att det har blivit mer märkbart utav graviditeten. Kan ju vara bebisen som "trycker på" och gör sig mer till känna.
Ska i alla fall ringa min BM och höra med henne vad hon säger. Senast jag var där (förra veckan) så var det första gången jag nämnde för henne att jag känner mig svullen efter sex och får lite utav den där "krystkänslan" - att det känns som om det trycker lite neråt. Hon tyckte bara jag skulle köra med knipövningar?
Jag har väl kanske varit lat med knipövningar, men har absolut inte haft något problem med "slappheten" där nere om man säger så.
Men hur skulle knipövningar kunna hjälpa ett framfall? Är det inte lite för sent att tänka på det när man redan sitter i smeten...?
Det är inte så mycket mer du kan göra under graviditeten än att knipa, knipövningar är alltid bra
Sedan efter förlossning och amning, om du fortfarande har problem tycker jag att du ska gå till en "riktig" gynekolog och kolla upp det. En barnmorska har inte samma koll på sånt här.