Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Tråkigt att flera känner sig sämre igen efter operation. En sak jag tänkt på är att flera beskriver att slidväggarna ligger mot varann, det gör de på alla i avslappat läge, inget onormalt med just det alltså. Sedan beror det ju på vilket sätt de ligger emot varann om ni förstår vad jag menar.

• Gladhannapanna

Som en motvikt till allt elände måste jag ju skriva och påminna om att jag blivit väl behandlad av vården och att operationerna gjort det hela mkt bättre. Jag hade dock inga förväntningar om att se ut som innan jag fick barn.

Blåklocka: min bm sa att hon aldrig sett någon som varit lika mkt sydd som jag, och att det inte var så bra sytt. Kändes dubbelt, skönt att bli bekräftad i att det verkligen var eländigt, men samtidigt skitjobbigt att det var så illa!!!

• Gladhannapanna

Jag har lyft framväggen och tycker att det blev mkt bättre. Min livmoder sitter fortfarande hyfsat högt upp så den besvärar mig inte.

• Gladhannapanna

Snöfrun; Sådär har jag också haft med tamponger, innan jag fick barn med. I mitt fall tror jag att det handlade om att den hamnade lite bredvid livmodertappen så att blodet bara kom på ena sidan liksom.
    Jag har aldrig gillat tampong utan bara använt det när jag ridit mm. Binda är mer min grej... Fast  nu har jag hormonspiral och har inte mens alls!

• Gladhannapanna

Jorban: vanligt!

Ego: jag har varit sjuk med envis hosta i tre veckor. Igår och idag har jag fått tillbaka skavkänsla mm. Har också råkat kissa på mig under vissa hostanfall... Känns minst sagt som skit! Ska ringa min gynekolog imorgon och se om jag får en tid eller iaf en telefonkonsultattion. Har inte tittat med spegel men ska göra det ikväll har jag tänkt.

• Gladhannapanna

Nu har jag ringt och fått en tid 8/11. Känns helt ok att vänta några veckor så att jag kan jobba med knipandet som jag slarvat med ett tag...

Jorban: Jag har båda mina förlossningsjournaler, ha inte för stora förväntningar på journalförda detaljer som tex antal stygn, speciellt inte om de sydde så länge. Däremot ska det ju stå vilka bristningar du fick, vem som sydde osv.
    Jag har också hört att de slutat med sittringar. Själv satt jag på min amningskudde de första veckorna....

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder