Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Smärtan sitter som inuti på något sätt, på var sin sida (antar att det är muskelfästena). Brännande liksom. Inte haft molvärk i magen alls förrän idag. Men jag tror ev mensen är på g. Idag blöder jag i stort sätt inget från själva operationen men har binda ändå. Det kommer lite flytningar.
Sjukskriven i 4 veckor. Fick inte heller så mkt info om eftervården. Bara att jag inte fick lyfta på 4 veckor. Har fixat så någon ör med mig hemma 24/7 eftersom jag inte kan ta hand om sonen på 1 år.
Jag tar det lugnt och ligger mest. Absolut inga promenader. Har inte varit utanför dörren än.
Känner inte så mkt tryck nedåt längre men däremot känner jag mig lite öppen igen (!!!). Tror inte jag är så svullen längre, eller det känns inte så. Men det känns skört och spänner ibland och jag vågar inte vara och känna efter. Vill inte riskera att stygnen går upp. Kliar gör det hör också lite av och till. Är faktiskt först idag (dag 7) som jag känner att jag inte behöver ta smärtstillande så ofta.
Bara inte stygnen släpper för tidigt då tror jag detta kan bli jättebra!
Äter Movicol två ggr/ dag för att bajsa. Det funkar fint och jag behöver inte ta i alls.