So nice skrev 2011-06-15 20:48:02 följande:
Buspojkar!
VAd hemskt för dig jag har nog missat lite men varför vill man inte op dig, eller vill man det? väntar du bara på op tid?
Jag känner mig aldrig riktigt bra..hoppas det blir bättre efter sommaren är lite ledsen att jag inte tog min första op som jag blev erbjuden, men tyvärr kostade det mig så mycket att vara hemma sist jag jag är ogärna det igen..
Men i augusti ska jag kontakta dem igen så det blir säkert op i sep, okt någon gång..
Undrar hur det har gått för Hella!!
Jag väntar på op. Var ingen diskution om saker. Fick en undersökning på familjeplaneringen som inte ens har hand om det och hon ordnade direkt så att jag kom med på operationslistan istället för att först behöva vänta på ett besök på rätt mottagning. Men tiden går ju så sakta. var där den 23 maj och det var minst 3 månader väntan.
Men så läste jag i tidningen att ackis har problem med infektioner vid op och på vissa mottagningar. Kroppen håller sig inte ifrån en enda sjukdom så jag skulle lätt få något sånt om jag kommer på en sån avdelning.
Funderar på att utnyttja vårdgarantin och åka till sthlm.
Är det jobbigt att ta sig hem efter op? Blir ju en bit att åka om jag opererar mig i sthlm.
Hur länge kan man behöva ha gubben hemma från jobbet efteråt? Barnen går ju bara 20timmar på dagis. När kan jag själv börja lämna de på dagis? Brukar ta cykeln, men måste då lyfta upp minsta på cykeln om jag inte han ha nån pall stående ute på gården så att han kan klättra upp själv. Sedan är det 850meter till dagis och där kan de säkert lyfta ner honom några veckor.