LillStine: Min bm konstaterade att jag hade framfall på efterkontrollen efter första förlossningen. Jag hade mycket besvär, dels vid toabesök men även med skav och tyngdkänsla så fort jag promenerade mer än en kvart.
Jag var hos en förlossningsläkare i slutet av andra graviditeten, hon sa till mig att söka gyn och be om remiss sex månader efter förlossningen för att bli op ca ett år efteråt.
Jag har blivit tagen på stort allvar hela tiden och har inte haft några problem med att bli remitterad. Födde båda barnen vaginalt och tycker inte att det blev speciellt mkt sämre efter andra förlossningen.
Jag brast massor inuti, bakåt och framåt under första förlossningen, har problem med bindväven generellt vilket också påverkar.
Jag är realist och räknar mer eller mindre med att få problem senare i livet och kanske behöva opereras igen.
Jag lyfter obehindrat och definitivt mer än 3 kg, däremot känner jag inte att löpning eller hopp är någonting för mig. Är inte så intresserad av löpning, men hade tänkt motionera på studsmatta men det är nog bara att glömma...
Trots det är jag nöjd, jag har inga besvär i vardagen och det är huvudsaken för mig! Om man tittar så ser man slidväggarna men det gjorde man nog innan jag fick barn också så det bekymrar mig inte. Min man bryr sig inte!!!!