Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Det tror jag säkert att man kan vara! De säger ju att det tar ett år innan underlivet är återställt/ opåverkat av graviditeten och förlossningen.

• Gladhannapanna

Har precis träffat min gynekolog som konstaterade att jag har svaga slidväggar, känns sådär för jag antar att återfallsrisken är överhängande. Dessutom ska jag ta hormonprov för att se om jag är i klimakteriet, 39 år gammal!

• Gladhannapanna

Jag har haft gräslig klåda som inte är svamp och när hon tittade så hade jag knappt ngn flytning och hade sköra, irriterade slemhinnor. Det gjorde att hon ville kolla hormonprovet.

De svaga väggarna besvärar inte utom när jag springer några steg.

• Gladhannapanna

Thalia: när jag träffade gyn och blev remitterad till op sa hon att knip inte skulle göra varken till eller från för framfallet men att det inte skadar av andra orsaker.

• Gladhannapanna

Honsomvet: till mig sa de att det är själva graviditeten som förvärrar, men jag antar att även förlossningen kan påverka.

När jag var gravid med Julia träffade jag en förlossningsläkare på slutet som sa att jag behövde opereras, det var inte ens jag som nämnde framfallet!

• Gladhannapanna

Mammin: Lycka till hos läkaren!
    Jag vet att min läkare skrivit flera artiklar i ämnet. Eva Dahlgren. Man kan googla på henne!

• Gladhannapanna

Hella: tack för att du frågar! Mina prover var bra tack och lov. Vet inte om jag ska behålla spiralen eller ej, problemet är att jag inte kan använda ngt annat förutom kondom...

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder