Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
fortsätter våra diskussioner om ev. framfall
fortsätter våra diskussioner om ev. framfall
Jag åt inolaxol varje dag under lång tid. MEn nu brukar jag äta danskt rågbröd till frukost och det gör stor nytta för min mage! MAn kan även äta kiwi och päron.
två små
då låter det snarare som att du blivit förstoppad och då känner av det. Men oavsett är det väldigt viktigt att du kniper mycket. Be att få remiss till biofeedback och kanske även en nervmätning för att se om du kan tömma tarmen ordentligt.
Hur länge tror ni man blöder efter op? Jag hade ju bara lite gulbruna flytningar de senaste två dagarna men idag har det kommit lite mer blodblandat igen. Tror ni att det kan växla lite?
jag verkar ha slutat blöda sen igår..har bara blödit lite vid magskötning rödare blod, annars så har det varit svagt blodblandat ganska sparsamt faktiskt..annars hur är det? jag hade värsta kliet imorse..men gick över..känner mig som lite svullen idag inne i om du fattar och känns varmt...
Funderar på om det är mensen?!? Den väntas när som och vad jag läst kan man få blödningsrubbningar. Vet dock inte vad det innebär...
Det kliar i omgångar här också. Nu har det varit lugnt ett tag. Har inte skött magen sedan min kraftiga diarré (biverkan av diklofenaken) i måndags kväll men jag äter inte heller superbra. Det kommer nog.
Lite tyngdkänsla ibland med jag känner mig inte svullen. Och jag har inte så ont alls längre. Klarar mig med Alvedon och en oxycontin till natten. Gör knappt ens ont att vända sig längre. Fast jag är lite rädd och sätter mig väldigt försiktigt. Man känner ju att något är sytt mellan benen men det är ok.
Vågade mig på en titt där igen. Blev positivt förvånad hur snyggt det är. Inga stygn utanpå alls utan mellangården är sydd inuti huden. Hur stygnen är sydda där inne glömde jag att fråga men jag antar att det finns en del i den bakre slidväggen?!? Vet inte hur mkt de öppnar upp så att säga.
En förändring jag märkt hittills är iaf att när jag känner mig bajsnödig så trycker det MIT rumpan nu (som det ska). Innan op så spände det i mellangården och kändes som man skulle bajsa med slidan. Positivt! En annan bra sak är att jag inte känner mig så kissnödig hela tiden längre. Tror den främre slidväggen åkt upp lite. Hoppas det inte är tillfälligt nu när man är svullen efter op utan den stannar där. Har ju inte kännt efter såklart.
Mot rumpan ska det stå...
Japp- det var nog mensen. Drog igång precis... Skönt- då vet jag det iaf även om jag har så j-vla mensvärk. Tagit citodon nu istället för pronaxen (som jag annars gör vid mens) vågar inte det för magen...
Hej igen. På tal om mens- när tror ni man kan använda tampong igen? Efter två månader när man kan ha sex? På min info efter op står att man kan ha sex efter en månad men jag tänker följa din info GHP och vänta minst två månader. Ingen brådska där alls känner jag.
Minnie: Jag ahr hormonspiral så jag har ingen mens, därför kan jag inte svara på din fråga om tampong. Men spontant tänker jag att huvudsaken är att man inte har några stygn kvar som den kan fastna i! Jag syddes ju med en tråd som satt i i drygt två månader....
Jösses! Mensen dök ju som sagt upp idag något försenad. Nyss när jag ställde mig upp kände jag hur något bara forsade ur mig och upptäckte jättekoagel som kom ut. Och nu blöder jag rikligt, bara droppar/ rinner när jag sitter på toa. Är naturligtvis orolig att stygnen gått upp... Men det kan kanske vara mensen också även om jag aldrig tidigare upplevt sådana koagler?!? Måste ringa imorgon och fråga. Jag har inte mer ont iaf.