Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Buspojkar: Så fruktansvärt du har det!!! Hoppas att du snart får en lyckad op!!!
Buspojkar: Så fruktansvärt du har det!!! Hoppas att du snart får en lyckad op!!!
Buspojkarna: när jag opererade mitt bakre i höstas fick jag inte sitta på en cykel på tre månader! Jag fick inte lyfta på åtta veckor så barnens schema anpassades efter makens jobb. Jag hade nog fixat att åka bil mellan Sthlm och Uppsala direkt efter op.
Neville: vilken skitop!!! Vet du vem som opererade? Eva Dahlgren fixade mig jättebra! Be att få komma till henne!!!
Neville/ ja, hon jobbar på Sahlgrenska
Jag har fått beskedet att man ska undvika all typ av träning som känns obehaglig. Att springa och hoppa var helt omöjligt för mig innan jag opererades. Har provat studsmatta men det känns inte hundra som en bra idé...
Isa: det finns säkert andra sjukgymnaster som har koll, ring runt och fråga!
Hella: jag rider och det funkar jättebra! Är faktisk stärkande för bäckenbotten, men jag har ju inte din klump förstås! Red även innan op utan besvär.
Hella: jag fick inte knipa på två, tremånader efter op....
Pollys mamma: mitt kändes sämre under själva mensen men annars vet jag inte om det var ngn skillnad mot innan.
Jag har inte kunnat använda tampong, det ramlar bara ut.