-
Jag är nöjd, Jag har inga problem att tömma blåsan. Märker inte minsta lilla förändring där faktiskt. Många upplever ju att det tar längre tid att kissa, men jag märker ingenting. Har varit toppen för mig.Cox Orange skrev 2014-03-17 20:57:26 följande:Okej, när jag ändå har dig på tråden, är du nöjd med TVT:n? Är det svårare att tömma blåsan?
-
Ja, jag fick tre urinvägsinfektioner (två 4 månader efter och en 10 månader efteråt). Men de hittade inget konstigt och sedan dess har det varit lugnt. Fick göra en cystoskopi för att kolla så inte TVT bandet orsakade stenbildning i blåsan, hade perforerat osv. Allt var ua. Ibland kan det visst bara bli så.
-
Helt normalt för att vara vaginalförlöst HK...
-
Hade också så. Tyvärr verkar det vara något som kan hända vid en förlossning och inget man kan åtgärda. Man kan inte sy så nära urinröret har jag fått förklarat. Jag kan inte heller för min värld knipa av strålen om jag står upp. Känns som om urinröret hänger nedanför knipmusklerna. Är op för en TVT (inkontinensoperation) och det funkade bra. Hade bara läckage vid ansträngning och hosta förut. Och så fick jag trängningsinkontinens efter förlossningen vilket innebär att när jag blir kissnödig så kommer urin utan att jag kan göra något. Inte så ofta dock.
-
Innan förlossningen var allt mer inuti slidan på något sätt. Nu har urinröret åkt ner och man ser tydligt som en bulle eller sträng i öppningen. Helt normalt efter en vaginal förlossning enl gyn men definitivt varken skönt eller normalt för mig.
Oavsett så kommer det bli bättre för dig. Hoppas det blir helt bra! -
Japp, Flamman eller Uustal låter klokt.
-
HK- vi kan inte se våra journaler på nätet ännu. Men tror det är på gång. Kanon!
-
Stort Grattis HK!!
Ang din syster- hon vill inte ha kejsarsnitt istället och slippa all vaginal skit? Kanske tagit upp detta förut... -
HK- vad synd att hon inte riktigt förstår vilken risk det kan vara för henne att föda vaginalt. Du sprack ju inget nämnvärt, fick rel små barn och drabbades ändå. Om jag vetat relationen mellan framfall, inkontinens och vad som räknas som normalt efter en vaginalförlossning INNAN jag födde hade jag aldrig gjort det. Min mamma är op för främre framfall och när hon fött mig fick hon ett livmoderframfall. Så- min dotter ska jag informera mycket, mycket noga.
-
Skönt att ni har så bra kontakt HK. Den blivande pappan brukar vara så upptagen och liksom lita på personalen. Inte helt lätt för honom att veta när det räcker med värkstimulerande dropp etc. Usch... Jag erkänner... Är grymt skeptisk till barnmorskor och vaginal förlossningar.