Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Hej tjejer. Hoppar in här. Inte läst tillbaka så
Mkt i tråden men måste ha några att bolla med.
Fick "domen" framfall i fredags. Har ett barn sedan tidigare som föddes vaginalt (5,5 år sedan). Är gravid i v 16 med vårt andra. Fick under julhelgen magsjuka. Men min mage har krånglat sedan dess med långa toabesök pga lös mage. Satt 1 h för 1,5 v sedan. Kände då att någon höll på att komma ut från slidan. Gick tillbaka det mesta av sig själv efter ett par timmar. Men sen någon dag senare var det dags igen. Och nu har det inte gått tillbaka. Var hos en bm i fre och hon konstaterade att slidväggen hade sjunkit in framifrån och livmodertappen åkt ner.
Hade redan förstått detta för 1 v sedan och kniper och kniper. Frågade hur det kommer bli under graviditeten med detta. Hon nästan fnittrade och sa att det inte är några problem. Men hur blir det med förlossningen frågade jag. Det går hur bra som helst att föda vaginalt.
Alltså sedan i fre har jag inte tänkt på något annat. Svårt att koppla bort när man känner framåt lunch att det tynger i underlivet. Pratat med maken och han är förstående. Men som många män nog är så vill han att "har man problem så måste det lösas, annars kan man inte gå och tänka på det hela tiden". Bm sa ju att i nuläget finns inget att göra.
Usch måste få bolla med någon i liknande situation. Förstår inte hur graviditeten kommer bli när jag blir tyngre och föda vaginalt? Samliv var jag inte vågat mig på och känner mig så okvinnlig .
Jag fick framfall efter min första o enda förlossning, sugklocka (6 dragningar)
o yttre press o pannbjudning på bebis.
Ville haft KS pga förlossningsrädsla o svårt att få barn (6 missfall o flera års försök)
men fick det ej, trots samtal med både ssk o läkare på specialMVC.
Så gick det så här. Jag upptäckte det ca 2 veckor efter förlossningen i samband med att stygnen trillade av. Fick det konstaterat av BM o sen av gynläkare, men nu för 1½ månad sen tyckte inte läkaren att det var så illa att det behövde opereras.
Men jag känner det hela tiden, har väl vant mig vid den obehagliga känslan, kanske något bättre vissa dagar senaste månaden.
Min bebis är 8½ månad o vi har inte haft samlag än pga detta, det ska gå men jag känner mig så osexig o förstörd. Önskar så att jag fått KS.
Om jag var du skulle jag försöka få KS så att det i alla fall inte blir värre pga förlossningen.