Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Kan man få liv i den här gamla tråden? Opererades för rectocele för några dagar sedan och undrar lite över återhämtningsfasen?
Kan man få liv i den här gamla tråden? Opererades för rectocele för några dagar sedan och undrar lite över återhämtningsfasen?
Jag opererades för ett bakre framfall i början på januari i år. Inne på mitt sjätte
sjukskrivningsvecka, skulle börja jobba på måndag men känner mig inte redo. Så jag blev sjukriven två veckor till. Det känns fortfarande svullet, det är segt det här.
Hej!
Jag undrar om ni kan svara på om det är framfall jag har fått? Är 39 år och födde mitt sista barn för 9 år sedan. Har alltid upplevt att jag haft bra knipmuskler. Ibland har jag vid mensen första dagar haft en känsla av att underlivet varit svullet (men det har inte varit svullet). Nu kom denna känsla vid en helt annan tidpunkt och vill inte släppa. Jag har nu börjat fundera på om det kanske är en känsla av tyngd istället men som jag uppfattat som svullnadskänsla. Känslan sitter i blygdläpparna. Idag försökte jag kolla med en spegel. Det syns inget konstigt utanpå men om jag sitter på huk och liksom "öppnar upp" och samtidigt krystar så ser jag en "bulle" i öppningen. Är detta framfall?
Hade du också att det inte syntes om du inte krystade (eller då sprang som du gjorde)? Jag ska till bm för cellprov på måndag så tänkte be att hon tittar lite då.
Men om det inte är utanför och jag inte har problem av det (mer än den konstiga känslan) Är det då ens lönt att gå till en gynekolog? Kommer de ens glra något åt det då tänker jag?