Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Hej ! En tjej här på 24 år som just nu känner mig ensammast i världen.
Jag födde mitt andra barn för 9.5 månader sen. Jag har besvär med inväntade ändtarm/bakreväggen. Och sen det som jag tycker är värst. Livmodern buktar ner i slidan. Så tappen är nästan påväg ut. Jag mår nog mest psykiskt dåligt över detta men har som jag gissar att dom flesta andra här också har tyngdkönsla och lite skav . Men mest av allt lider jag psykiskt av detta. Jag blir så låst. Orkar knappt göra något, vill inte göra något eftersom de känns som de blir värre då. Har ångest inför mens perioden då jag tycker de kommer ut ännu mer då samt att jag bara kan använda binda som mensskydd. Jag får ont ibland efter sex i äggstockar och livmoder men det är inte varje gång som tur är. Men de tråkigaste är väl att vi bara kan ha sex i en ställning. Det gör inte sexlivet så värst roligt.
Jag har ångest inför att börja jobba då jag undrar om jag ens kommer orka de? Kommer jag ha världens tyngdkönsla efter en jobb dag ?
Hur kommer de blir när jag blir äldre kommer hela livmodern ploppa ut då?
Nä alltså mår verkligen skit !
Jag har läst om många som har fram och bakre väggsframfall så där känner jag mig inte så ensam..Men har inte hittat någon som har livmodersframfall alltså att livmodern sjunkit ner i slidan . Finns det någon hör som lider av samma problem ?