Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Hej
Jag tror jag har drabbats av framfall då det känns som urinblåsan har ramlat ner kan känna den innanför slidmynningen. Har nu börjat läcka väldigt mycket urin och ringde sjukvårdsupplysningen men hon sa att vi kan inte göra något köp skydd (viket maken får göra) och ring vc på måndag. Man måste ha remiss till gyn här (västra götaland) såg att väntetiden längst är 13 veckor och operation 9-13 veckor. Är redan deprimerad. Kan man få dom att skynda på remissen?, för om jag måste vänta i ett halvår med det här urinflödet kommer jag att bli knäckt. Hinner ta två steg från toa så är hela underlivet blött igen, kan ju varken gå ut med hunden eller leka med mitt barnbarn. Gråter redan till och från fast jag bara haft problem en månad trodde att det var UVI först och åt två antibiotika kurer. men googlade och hittade en tråd om framfall och då föll alla bitar på plats. Jag födde ju barn för länge sedan 87, 89 ,92. Ursäkta en lite svamligt inlägg men är så ledsen. Har något haft samma besvär och vad fick ni för hjälp?