Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Jag fick barn för 5 veckor sedan och har precis upptäckt att jag har fått någon form av framfall. Främre slidväggen buktar och tror att även den bakre havererat. Hur det ser ut längre uppp vågar jag inte ens tänka på Jag kan tömma både blåsa och tarm tack och lov! Kanske lite svårt att tömma blåsan helt för jag blir snabbt kissnödig igen. Mellangården brast grad 2 och det har börjat att göra mer ont igen antar att det är lite tryck inifrån som orsakar det. Annars är jag besvärsfri förutom att det känns ledsamt och obehagligt, lite skavigt.
Vad jag har förstått kan ingen säga nu hur det kommer att bli efter avslutad amning och tid.
Det jag skulle vilja ha hjälp med är undersökning av en kunnig gynekolog (i Göteborg) och hjälp med råd kring hur jag skall förhålla mig till detta. Träna? Lyfta? På nätet är råden väldigt olika allt från" inga lyft" till "träna det är bara bra"!
Har för mig att jag läst att någon av er var opererad av en läkare på Sahlgrenska? Eller är det någon som har ett namn på en bra gynekolog vars bedömning och råd går att lita på?