hej. Tänkte bara uppdatera er lite. jag opererades för ett bakre framfrall den 23 maj, allt gick bra, jag åkte hem samma dag. låg i soffan i vecka, kunde inte sitta på tre och mår nu ganska som vanligt. Visst är det lite ömt ibland, men annars okej.
Till mitt bekymmer. Jag trodde att det var mitt bakre jag fick hjälp med. Under all sjukskrivningstid kika jag ner en gång, men har låtit allt vara så det ska läka så bra som möjlig. tills häromdagen.
Jag kan berätta för er att hela min operation är fejk, allt är fejk och hjälpen jag ville ha blev i stället gömd. Mellan gården har läkaren byggt upp bra, känns coolt att ha lite större mellanrum mellan hålen. Men resten då?
inget alls. Framfallet bedömdes visst till att vara litet, så att det är inte gjort ett skit åt. Det sitter bakom en jävla extra vägg då läkaren sydde ett par exktra stygn vid hålet.
Jag har ringt in och frågat, så ja, dt stämde. inget ärr gjort på insidan. de trodde det blev meddelat till mig. i alla papper, alla sjukskrivnings papper och allt, står det operation för bakre framfall.
De första veckorna kunde jag gå på toa normalt, drack något för att det skulle bli lösare i magen så det var väl et som gjorde det, för nu sitter jag här, kan inte gå på dass normalt, det främre framfallet som ignorerades skaver och häger värre än förut och allt jag har en en mellangård på två extra centimeter.
Jag har ärligt gråtit i flera dagar. jag är 24 år och har försökt att få hjälp i två år och vad får jag för det? en mellangård.
Jag har ont, det skaver, det tynger, jag kan inte gå på dass, men läkaren ansåg att känslan jag hade av att vara öppen var mitt största problem, så hon löste ju det.
Så hallelujah! Vad gör jag nu? går till en läkare till som idiot förklarar mig för min ålder? tycker jag ska vara nöjd som det är?
Jag gillar sahlgrenska, läkarna med, men är så besviken. Hade jag vetat att det var det här som skulle hända hade jag aldrig gjort det.
Förlåt, det blev långt. men jag visste inte vart jag skulle vända mig. förlåt.