Missisola skrev 2009-01-30 11:32:07 följande:
Monstrig: Var det första barnet? Jag fick ju mitt andra barn oxå för 6 veckor sen och framfallet kom tillbaka efter min första barnvagnspromenad... Försöker knipa så gott det går och nu känns det ganska ok. Men så fort jag hostar, nyser, går på toa eller bär måste jag tänka till en extra gång...Jag ska ringa min uroterapeut så jag kan komma dit och få tips och råd igen...så kan hon känna oxå hur framfallet är...Det är ju inget "farligt" med framfall , men j-ligt obehagligt så jag tycker du ska få tid för undersökning och få träffa en uroterapeut som kan hjälpa dig på rätt sätt...
Ja, det var första barnet. Kniptränar en hel del men vet ju att det inte går att knipa bort det.
Har ont också och är så glad att jag fått läkartid nästa vecka. Obehagligt att känna tappen skava när man går, helt sjukt...
Däremot har jag inga problem att bajsa ellr hålla tätt, än så länge, trots att det känns som om aginan har kollapsat när man sätter in fingret. Sex är ju inte möjligt i det här läget vilket maken verkar ha svårt att förstå tyvärr. Får väl sätta honom att googla vad det handlar honom , haha.