Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Hur vet man om man har framfall?
Hur vet man om man har framfall?
So nice skrev 2009-01-06 00:02:59 följande:
Miss Maya skrev 2009-01-08 20:00:46 följande:
Det spelar nog ingen roll om man blivit sydd eller ej. Det beror ju på att musklerna inte orkar och rasar. Jag har inte sytt mkt heller...
Monstrig- Jag är också nyfiken hur det gick för dig? Var det så illa som du trodde?
Hoppas du fick träffa en bra läkare i alla fall, som kunde svara på dina frågor.
Jag ska på efterkontroll nästa vecka. Tror att främre väggen fallit. mkt. Usch. Men jag ska till en bra uroterapeut (eller vad det nu heter) som förhoppningsvis ger bra råd.
Monstrig- Härligt att höra! Ofta är det ju inte lika illa som man tror. Man blir ju rädd och tror gärna då det värsta. Du ska se att det blir bra!
Hallå alla. Jag var på efterkontroll på sjukhuset idag eftersom jag fick en bristning grad 3 (som jag för övrigt inte alls haft ont av). Fick hur som helst träffa en bra uroterapeut och en läkare. De skulle också kolla mitt befarade jättestrora framfall (som JAG trodde och kände det i alla fall).
Hur som helst så sa dom "Men det HÄR är inte alls farligt!" när jag låg där i gynstolen. De var nästan roade av att jag varit så orolig. Det VAR såklart ett framfall, där främre väggen (urinblåsan) rasat ner, men inte alls så farligt som jag trodde. De visade i spelgeln och menade på att jag kan knipa så det blir bättre och känns bättre. De försökrade också mig att inget "ramlar ut" även om det ibland känns så.
Jag har, precis som Minxy skrev, haft problem med "tyngdkänsla" efter första barnet (=läänge) men det känns faktiskt bättre med det nu efter andra förlossningen, tro det eller ej! Så skumt. Jag är i alla fall överlycklig att det inte alls var farligt för min del. Inte alls tal om ngn op eller så..
..Tillägger bara; det verkar inte alls ha blvit ngt värre efter andra förlossningen! (till er som var oroliga för att föda fler barn! )
På vilket sätt syns det för dig?
mani79 skrev 2009-02-28 15:03:30 följande: