• Nattljus

Kontaktbok med förskolan? Hur utforma?

Vi använder "Idagboken" från teckenhatten, där skriver resursen varje dag sådant som Olle kanske vill berätta, samt på ena sidan hur träningen gått och vad de fokuserat på. Vi har en digitalkamera som går fram och tillbaka varje dag och resursen tar bilder och filmsnuttar. Filmerna älskar Olle att titta på och det blir lätt att prata om dagen som varit. Jag skriver ut ett kort varje dag och klistrar in i idag-boken. Har samlat alla blad i pärmar, jättkul att bläddra i och se hur Olle vuxit och utvecklats, börjar bli några pärmar nu efter tre år.

• Nattljus

Du kan köpa den här www.teckenhatten.com/default_laromedel.htm

Det är olika priser beroende på hur många månader man köper, det finns ett startkit och sen kan man fylla på.

Hab lär inte betala och troligtvis inte dagis heller. Jag fick inte heller kontaktboken godkänd som merkostnad i vårdbidraget, men jag fick i och för sig inga merkostnader godkända.

• Nattljus
    Svar på #18
    Jag har xyron lamineringsmaskin, köpte den billigt på Siba 299:- tror jag, sen måste man köpa kasetter till. Man kan köpa med tex magnetbaksida, det har vi använt mycket.

Men jag har även en varmlaminator, för plasten i xyron är lite "fetare" och kardborre fäster inte på den, dessutom blir det billigare om man laminerar mycket. Så jag tycker man behöver båda. En laminator på tex clas ohlson är ju billig.
Svar på tråden Kontaktbok med förskolan? Hur utforma?