Inlägg från: Anonym (dum i huve) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dum i huve)

Jag ångrar min graviditet

Jag är i v 12 och har börjat känna mer och mer ångest över vad jag gett mig in på. Jag ville ju från början, så jag fattar inte vad det är med mig. Främst känner jag mig oroad över att det kommer bli jättetufft eftersom jag har en liten son på 10 månader. Det blir så tätt! Hur ska det gå?Jag har även en dotter på 8 år som är rätt krävande. (trots)

Jag har även blivid hysteriskt rädd för förlossningen. Min bm sticker bara till mig en massa häften om "förberedelser inför förlossningen" Jag vet hur man föder barn, jag har gjort det 2 ggr och det gör så jävulskt ont! Ingen förberedelse i världen kommer få mig att tycka det är behagligt och roligt. Jag är livrädd helt enkelt. Jag får riktig ångest när jag tänker på det. Detta har fått mig att börja tänka på abort. Men jag vet att jag inte kommer klara av att göra det, jag fixar det inte, inte nu när jag är i v 12. OK v 6 kanske... men fostret blir bara större och större. Jag kan inte. Jag tänker mycket på att det bästa vore om jag fick missfall. Då är det ingens fel på något sätt. Då sker det hela naturligt. Jag som var så rädd att få missfall, och nu plötsligt önskar jag det. Vad fan är det med mig, jag är helt dum i huvudet. Det var ju i stort sett planerat! Nu måste jag ta mitt ansvar.

Finns det någon därute som känner igen sig? Kan det vara en fas bara jag går igenom?? Det är skitjobbigt. Vill inte känna såhär. Jag vill ju vara glad!

• Svar på tråden Jag ångrar min graviditet
  • Anonym (dum i huve)

Tack för alla lugnande ord. Det är förmodligen kalla fötter. Det kanske är bra att man tar föräldrarlivet på allvar faktiskt. ? Bättre att vara förberedd på att det blir tufft än att det bara blir en dans på rosor.

Svar på tråden Jag ångrar min graviditet