Zander O Cayenne skrev 2009-01-02 17:17:16 följande:
Håller med Vinter04, min äldste son föddes i v. 30+4 och jag känner igen mycket av det hon skriver. Man är så tapper just när man är på neo och första tiden hemma. Men sen kommer det, jag hade tänkt ha ca 3 år mellan syskon men jag blev jag kände verkligen stor skräck inför att skaffa syskon. Så det dröjde ett år till. Och fram till v. 30 i andra graviditeten var väldigt orolig. Men efter det släppte rädslan för att behöva föda prematur en gång till. Hon kom ju prematur även hon men det var inte samma oro då, inte heller när även tvillingarna föddes i samma vecka som 2:an. Nu när jag läser igenom, fick du hf redan i v. 13? (eller har jag fattat fel?) Vad säger läkarna om ev nästa graviditet? Är du även orolig för det?
Ja, jag började bli sjuk i vecka 13. Det är ju så extremt ovanligt att läkarna inte riktigt vet vad de ska säga, men det är min tredje prematur och fjärde havandeskapsförgiftning, så jag chansar inte igen. Det blir inga fler barn för min del. Frågan är inte om jag blir sjuk utan hur sjuk jag blir :( och med eklampsi en gång och början på HELLP en annan vågar jag inte.