Inlägg från: paTrust |Visa alla inlägg
  • paTrust

Blivande pappor 09 Del 2

Grattis storkisse. Hoppas allt ordnar sig!!!

mirakulix: om det går kan du lägga till adressen till den här tråden i gamla tråden så de blir lättare att hitta hit. har för mig att man ska kunna göra så. som tilläggskommentar uppe i den gamla tråden

• paTrust

mirakulix: aha, kollade med frugan angående det här med nya trådar, och det är som du säger, den är helt stängd..men vi kan hjälpas åt att hålla koll nästa gång det är dags att skapa ny tråd så vi hinner förvarna alla innan tråden stänger.

nu får vi hjälpas åt att se till att alla hittar hit istället.

Gott nytt år förresten (så här lite i efterhand)

• paTrust

Storkisse: Skönt att höra att det går rätt väg. lycka till!!!

• paTrust

Teddyrobert: Cpup är en maskin som hjälper till att "puffa" in luft i näsan för att underlätta den egna andningen till skillnad mot respiratorn som har en slang ända ner till lungorna som hjälper till att trycka ut lungorna och "andas" åt barnet.

Ragge24: jo, hade ett bra nyår, ägnade hela kvällen åt att lägga barnet gång på gång, höll på till 3 på natten ungefär samtidigt som man försökte se till att hunden inte skällde så fort det smällde raketer utanför.

• paTrust

Grattis alla nya blivande pappor som tittar in!!!

Idag har vi varit å handlat å fikat hos svär föräldrarna. blir en lugn hemmakväll. tre barn kräver sin tid dom med.

Lillan blir bara mysigare för var dag som går... kul att se att syskonen tycker om henne så mycket

• paTrust

Halåå alla pappor.... det är bara att stå ut med damernas humör... belöningen för ert tålamod är oändligt stort!!!

Själv har jag genomlidit detta tre gånger och det har varit värt det varje gång.

En sak att tillägga dock: tjejerna blir lite konstiga när dom ammar också har jag märkt... liksom väldigt känsliga... igår grinade min sambo bara för att hon inte hittade fjärrkontrollen... riktig märkligt...

• paTrust

DenLyckligaPappan: Blir det nåt barn snart?!?!

• paTrust

DenLyckligaPappan: Grattis grattis!!!

Storkisse: skönt att höra att allt går bra för er. Vet hur det känns, vrje framsteg känns jättestort!!!

• paTrust

CarlQ: dålig tajming ja, vår förra var också beräknad till den 24 jan men kom den 12:e december i stället. men den 31 dec är RIKTIGT taskig tajming..

• paTrust

Får man fråga, är det många av er som får ha avslappnings och andningsövningar med er föräldragrupp? Här i Borlänge (med omnejd) har dom tagit bort det och man får själv bekosta det om man är intresserad.

• paTrust

hade ju varit kul att få avslappningskurs osv vid första barnet iaf... men å andra sidan, nu har vi tre och har klarat oss bra utan... men iofs, då kom bara den första vanliga vägen och dom andra två genom magen.

• paTrust

frenys1: är ju närmare för er att åka till falun nästan... kom att tänka på att jag ju faktiskt varit till alfta EN gång... hundutställning om jag inte minns helt fel.

• paTrust

frenys1: jo, de e en riktigt tråkig väg, det är sant... E4:an kanske går snabbast iaf.

• paTrust

Själva har vi 2,5 mil till bb...trots det och tre barn har jag inte lyckats öra in flickvännen EN ENDA gång.

• paTrust

rosaplektrum: självklart håller vi tummarna för dig!!!

• paTrust

frenys1: grattis!!

har inte varit här på länge, för mycket med jobb, husrenoveringar och tre barn... man har verkligen FULLT upp!!! men hoppas att alla mår bra och att era gravida damer och nyfödda barn är snälla mot er...!!

Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2