Inlägg från: Anonym (gravid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gravid)

Prattråd för oss med psoriasis

roligt att hitta hit!
    satt och funderade på vilka salvor jag använde förra graviditeten men jag kommer verkligen inte ihåg... kan ha varit elocon men minns inte så noga.
    läste att ngn ammade, kanske inte så länge sedan du var gravid då? använde du ngn salva och vilken?

sist under graviditeten blev psoriasisen mkt mkt bättre, men efteråt rasade det ordentligt och blev 70 resor värre.

denna (nya) graviditet har jag inte märkt så mkt vilket håll det går, men det svider och jag har upptäckt nya små prickar... vore skönt om ngn salva kunde fungera så man kan hålla det i schack iaf!

• Anonym (gravid)

pricken, jag får oxå parallella fläckar. tycker det är lite lustigt!!

torrbollen, jag fick psoriasis i hårbotten när jag var 5 år. när jag var 18 kom det på kroppen, och det var 10 år sedan nu.

och tack för svaren ang. salvor under graviditet. jag ska definitivt boka ny tid för ljusbehandling för nu har jag inte varit där på nästan 2 år. har haft en period då jjag varit otroligt less på sjukdomen och har väl mest ignorerat den... har resulterat i att jag fått städa mycket oftare, men oftast orkar jag inte smörja smörja smörja...
    önskar jag kommit lika långt som fläckisen när det gäller acceptansen

• Anonym (gravid)

jag har väl överallt tror jag, ben, armar, mage, rygg, hårbotten, navel, underlivet, under/mellan/på brösten, i näsan, i öronen, i mungipan, i pannan... jaaa det är nog bara händer och fötter som klarat sig ännu, men det är jag å andra sidan jäkligt tacksam för!! jag har dock inga större fläckar än 6-7 cm som störst, och de i/runt ansiktet är bara 0,5 cm, så det låter överdrivet när jag räknar upp men så är det iaf.
    önskar ibland att jag hade EN stor på magen istället för så utspritt...

jag har svarta kläder, uppsatt hår oh bikini på sommaren, men inte när jag vill vara fin... då blir det lockigt hår som fångar upp det mesta raset, ljusa kläder och så mycket tyg som möjligt. och mycket smink

Svar på tråden Prattråd för oss med psoriasis