Varit iväg ett par dagar, så nu har jag läst ikapp :)
Jag får alltid mer psoriasis, och ja det är konstaterat av läkare att jag har psoriasis, när jag är stressad och så här vintertid.
Jag har perioder då jag inte kan sluta klia, och då ser jag fördjävlig ut på armarna sen. Det blir ju som sår, om jag inte låter bli :( Men är jag duktig och kör med min Zona-salva, så blir jag bättre på att inte klia.
Jag var hos läkare någon gång men kände att han inte tog mig på allvar och att det var väl inget att gå till doktorn för... typ. Jag fick utskivet daivobet och provade. Men jag fick någon allergisk reaktion av det, så jag slutade.
Sedan ungefär 1½ år tillbaka kör jag med Zona, från hälsokosten, i perioder när jag orkar. I somras försvann nästan allt. Men nu under hösten har det återkommit, men jag har också slarvat med salvan.
Jag vet inte vad en läkare skulle säga om Zona, så det kan jag inte svara på.
Angående vad andra tycker och tänker så struntar jag numera i det. Jag jobbar delvis med barn och de är ju så härliga och frågar rätt ut vad jag har på mina armar eller stirrar :) Och då är jag snabb med att förklara, med en axelryckning, så är det inte mer med det. Vuxna ställer ju mer följdfrågor och jag försöker väl ta det med en axelryckning också. De som känner mig vet nu numera och ger mig "arga ögat" om de kommer på mig med att klia :)
Jag går gärna i shorts och linne på sommaren, om temperaturen tillåter :)