Inlägg från: Stiiiiina |Visa alla inlägg
  • Stiiiiina

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Dum fråga.. självklart barnet!!!
    Skulle må jätte dåligt av att inte ha kunnat rädda min älskade sigge
    Men jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag inte räddat barnet!!!!

• Stiiiiina

Förstår inte hur ni tänker ni som skulle valt hunden???
    Jag skulle inte tveka en sekund om jag var tvungen att välja mellan min älskade katt och någon annans barn....
    spellar ingen roll om det va mitt barn eller min värste fiendes barn............... barn är barn som man gör allt för att skydda...... fattar inte hur ni tänker??
    Inte konstigt att världen är som den är om man väljer ett djur framför ett litet barn???????

• Stiiiiina

Jag har oxå alltid haft djur...
    Älskat dom otroligt mycket och dom har betytt jätte mycket för mig.. Sörjt dom när dom gått bort

jag skulle lida bli depprimerad gråta varje dag för att jag mist min älskad katt..
    Men jag skulle må så fruktansvärt dåligt över att inte ha kunnat rädda barnet.. Jag har ju barn själv.. Mitt barn betyder mer än mitt eget liv..
    Att rädda en annan människas barn känns viktigare än att rädda min älskade katt..
    Jag skulle känna mig självisk om jag skulle välja hunden före barnet..

Kanske för att du inte har barn som du inte inser hur man känner för den här frågan??!

Jag lider hellre av min förlust av min katt, än att veta att en mamma förlorat sitt barn.....

Nuttans Mamma skrev 2009-01-01 13:39:16 följande:
    Jag har alltid haft djur. Min högsta värdering här i livet. Jag har inga barn. Så givetvis räddar jag mitt djur före en annan barn. Varför ska jag lida, blir deprimerad och ledsen, gråta dag efter dag. Medans en annan blir lycklig för hennes barn räddades av mig. Varför ska jag frivilligt välja att ta smärtan själv? Fattar däremot inte att inte vissa förstår att andra kanske resonerar annorlunda. Djur och barn är annorlunda värderade person till person. Hade jag en egen hund och ett eget barn, så väljer jag barnet. Men nu var det INTE mitt barn TS frågade om, så då väljer jag min EGEN hund!!!!!
  • Stiiiiina

Håller med!!

Nadadija skrev 2009-01-01 13:38:10 följande:
    Heeelt chockad över att det finns folk som väljer sin hund framför ett barn. Jag hoppas att såna människor inte jobbar med barn eller har med barn o göra!
  • Stiiiiina

Ska inte behöva finnas en lag för det.. det är väll helt självklart.

Nadadija skrev 2009-01-01 13:53:51 följande:
    Hur kan man leva med att ha låtit ett barn dö?? Hur kan man leva och ha det på sitt samvete? Det finns vell en lag som säger att om man kan rädda en människa så ska man göra det och inte bara stå och titta på??
  • Stiiiiina

Har svårt att tro det....

Miracle Cats skrev 2009-01-01 13:54:33 följande:

Återigen mammakortet. Det finns mammor som väljer husdjuret, respektera!
  • Stiiiiina

Ingen idé att diskutera mera.. du har din åsikt och jag min..

Även om jag va helt ensamnen.. ingen familj sambo mm
    Hade bara min katt så skulle jag inte kunna välja bort barnet..
    Är hellre helt ensamen än att offra ett barn..

Nuttans Mamma skrev 2009-01-01 13:55:42 följande:
    Nej.. jag har inte barn.. och kanske kommer jag aldrig få några.. så därför blir svaret lätt för mig. Har jag inte mina älskade djur. Som jag älskar mer än allt annat, min sambo och famlij givetvis också. Ja, vad har jag då? När det sista skulle ryckas ifrån mig också. För det andra är det så idiotiskt fråga. Mamman räddar barnet själv.. så behöver man inte tänka på det.Sen beror det helt på hur situation är också.. 
  • Stiiiiina

precis!

castillo skrev 2009-01-01 14:02:48 följande:
    hade ite tvekat en sek att ta barnet och springa ut . en hund kan gå och rädda sig själv ett barn på 6 mån kan knapt sitta sjäv. hade tilloch med ofrat mitt eget liv för at rädda en 6mån bebis som jag inte känner.
  • Stiiiiina

Man väljer instinktivt den man har närmast relation med...

Håller abolut INTE med.. helt sjukt.. ALLDRIG att jag skulle lämna ett barn att dö.........

enlitenbitkaka skrev 2009-01-01 14:06:22 följande:
    Omläget stod mellan mitt "barn" och en okänd bebis så hade jag valt att rädda min hund. Punkt. Man väljer instinktivt den man har närmast relation med.
  • Stiiiiina

Men snälla................

enlitenbitkaka skrev 2009-01-01 22:57:10 följande:
    Omdu visste att det lilla barnet bara skulle leva i ca. 6år till då?
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......