• Anonym (hjärtat)

Hjärtklappning...

Usch, jag blir livrädd varje gång det händer, oftast i vila så PANG, bank bank bank i bröstet...går över på mindre än en minut, oftast flera gånger om dagen.

Först känns det som att hjärtat hoppar över ett slag för att sedan banka på fort för att hinna i kapp!

Är jag ensam, är detta ofarligt? har haft i några veckor nu!

• Svar på tråden Hjärtklappning...
  • Anonym (grubbel)

Om jag var dig skulle jag ringa sjukvårdsupplysningen
    bara för att höra mig för, för även din rädsla triggar igång hjärtat.
    För det är ju omöjligt för en annan att säga att det inte är något fel likaså att säga att det är det.
    Ring och prata med dem i kväll och sök hjälp om de tycker så/eller om du vill i morgon

• Anonym (hjärtat)

Tack för era svar

Jag har vart under lite stress, och det är nog därför dessa klappningar kommer när jag ska till och sova eller slappar i soffan. Har läst om det på internet nu och att man ska söka hjälp om det håller i sig, men det går över fort när det kommer, men det är skitläskigt, tänkte att det kanske fanns flera som hade detta!?

Ska ändå ringa VC i morgon!

• Anonym

har också så, hatar det! tror jag ska dö varenda gång... men mitt är kollat och ska inte vara farligt alls.

• drömhus

jag får också hjärtklappning ibland, har inte sökt för det utan tror det är stress'7ångestrelaterat. Men jag får ju inte mindre ångest av hjärtklappningen direkt!  Obehagligt! Dödsånestkänsla. Berätta vad VC sa sen är du snäll?

• Anonym (hjärtat)
    Anonym skrev 2008-12-28 23:31:45 följande:
    har också så, hatar det! tror jag ska dö varenda gång... men mitt är kollat och ska inte vara farligt alls.
    Hur kollade dom det?? Har du haft det länge? 
  • Anonym (hjärtat)
    drömhus skrev 2008-12-28 23:33:17 följande:
    jag får också hjärtklappning ibland, har inte sökt för det utan tror det är stress'7ångestrelaterat. Men jag får ju inte mindre ångest av hjärtklappningen direkt!  Obehagligt! Dödsånestkänsla. Berätta vad VC sa sen är du snäll?
    Absolut, det ska jag göra! Om jag nu ringer, jo men det måste jag, men dagtid går det ofta bra, det brukar komma på kvällen!
  • drömhus
    Anonym (hjärtat) skrev 2008-12-28 23:34:29 följande:
    Absolut, det ska jag göra! Om jag nu ringer, jo men det måste jag, men dagtid går det ofta bra, det brukar komma på kvällen!
    Samma här! Jag vågar knappt gå och lägga mig ibland för jag vet att det då kommer.
  • RuNdOmMaGeN

Så har jag också haft senaste tiden. Alltid på kvällen, när man satt sig för att varva ner i soffan. Otäckt! Tror att det har mer oro att göra. Sover hemskt dåligt också och det gör jag när jag är stressad eller orolig.

• Anonym

Anonym (hjärtat) skrev 2008-12-28 23:33:30 följande:

Hur kollade dom det?? Har du haft det länge? 
    de tog ekg, jag har haft det i ca ett år, blir mkt värre när jag är stressad och så, och jag kan knappt aldrig sova på vänster sida längre för då vaknar jag av att det känns som en travbana i bröstet.
  • Anonym (hjärtat)

Men fy, ser att jag inte är ensam! Jag har gjort EKG för ett par månader sedan, men då var det för att jag hade ett tryck över bröstkorgen, inte samma som nu alltså...men det var det snabbaste EKG jag vart med om, tog säkert inte ens 1 minut..

drömhus skrev 2008-12-28 23:36:50 följande:
    Samma här! Jag vågar knappt gå och lägga mig ibland för jag vet att det då kommer.
    Ja visst är det jobbigt, jag är också skiträdd för att gå till sängen...kramar min son extra hårt varje kväll eftersom man tror det värsta jämt såklart, men som jag förstått av Dr Google så kan man  vara lugn om det inte blir värre och är ihållande!!
  • Anonym (hjärtat)
    RuNdOmMaGeN skrev 2008-12-28 23:39:59 följande:
    Så har jag också haft senaste tiden. Alltid på kvällen, när man satt sig för att varva ner i soffan. Otäckt! Tror att det har mer oro att göra. Sover hemskt dåligt också och det gör jag när jag är stressad eller orolig.
    Ja, det måste ha med oro att göra, det tror jag med, jag har precis börjat plugga, är mitt i fertilitetsbehandlingar, haft ont i magen och vart väldigt orolig över det...men själv tycker inte jag att jag vart stressad, men kroppen berättar nog för mig nu att ta det lugnt!!

Jag sover alltid dock som en klubbad säl när jag somnat...
  • Anonym (grubbel)

Försök att när det kommer, även hur läskigt det än är
    lägg dig ner eller sätt dig bekvämt och lägg händerna på magen och känn
    hur du andas in och ut.
    Koncentrera dig bara på din andning.
    Inte en tanke inte en antydan till rädda tankar
    Andas och bli medveten om att du gör det.
    andas in långsamt genom näsan känn hur luften höjer lungorna.

Jag hade problem förut

• Anonym (hjärtat)

hej igen

Jag ringde aldrig VC, har vart på språng hela dagen och hade inte lust att prata hjärtklappning på stan =)

Men i morgon ska jag ringa!

Ni som haft detta, har ni då också ett tryck över bröstkorgen längre stunder, jag har haft det nu hela kvällen, men har klarat mig från hjärtklappning än så länge men det känns hela tiden som det ligger därinne och väntar....??

Tjing

• RuNdOmMaGeN

Anonym (hjärtat) skrev 2008-12-29 20:07:12 följande:

hej igenJag ringde aldrig VC, har vart på språng hela dagen och hade inte lust att prata hjärtklappning på stan =)Men i morgon ska jag ringa!Ni som haft detta, har ni då också ett tryck över bröstkorgen längre stunder, jag har haft det nu hela kvällen, men har klarat mig från hjärtklappning än så länge men det känns hela tiden som det ligger därinne och väntar....??Tjing
    Ja, det känns som att någon sätter sig över bröstet så att det blir tyngre att andas. Äckligt! Jag får så också när saker blir svåra att hantera.
  • drömhus
    Anonym (hjärtat) skrev 2008-12-29 20:07:12 följande:
    hej igenJag ringde aldrig VC, har vart på språng hela dagen och hade inte lust att prata hjärtklappning på stan =)Men i morgon ska jag ringa!Ni som haft detta, har ni då också ett tryck över bröstkorgen längre stunder, jag har haft det nu hela kvällen, men har klarat mig från hjärtklappning än så länge men det känns hela tiden som det ligger därinne och väntar....??Tjing
    Så får jag också ibland, men det måste vara stress och ångestrelaterat? Eller?
  • Anonym (hjärtat)
    drömhus skrev 2008-12-29 23:31:09 följande:
    Så får jag också ibland, men det måste vara stress och ångestrelaterat? Eller?

Ja det måste det väl vara för jag brukar tänka om det hade vart hjärtfel på mig så hade det ju blivit sämre nu, men jag är ju ingen doktor.....men det är vad jag vill tro i alla fall, för hellre ångest faktiskt än ett hjärtfel...

Men jag måste väl ringa VC i morgon så att det kan lugna mig så jag lovar att jag ska uppdatera läget, måste våga mig i säng nu men jag vet väl vad som väntar för jag har haft trycket över bröstet hela kvällen...usch, stackars oss Räcka ut tungan

Svar på tråden Hjärtklappning...