• Svar på tråden Förlossningsvideo (inget för känsliga)
  • LykkeLee
    lanas mamma skrev 2009-01-04 18:31:31 följande:
    kokmmer särket gå jätte bra! kommer nog få påhopp nu men inställningen man har gör MYCKET! om du är lungn och avslapppnad går det bättre
    Så kan det nog vara.. jag tycker dock att jag hade en bra inställning till att föda.. Jag är inte ett dugg rädd.. men jag har haft ont som satan ändå och jag blir helt paralyserad av smärtan. Är inte bra på att "tas med" smärta öht
  • lejone
    lanas mamma skrev 2009-01-04 18:31:31 följande:
    kokmmer särket gå jätte bra! kommer nog få påhopp nu men inställningen man har gör MYCKET! om du är lungn och avslapppnad går det bättre
    Jag håller med!
    Det är jättemånga som tycker att de inte kan göra något föratt påverka men det tycker inte jag stämmer alls.
  • lanas mamma

lejone skrev 2009-01-06 00:23:15 följande:

Jag håller med! Det är jättemånga som tycker att de inte kan göra något föratt påverka men det tycker inte jag stämmer alls.
    jag är ÖVERTYGAD om att man kan påverka sin förlossning en del i a fall, sen är det en annan sak om det händer komplikationer, eller att någonting utöver det normala!
  • ilbiz

jadu... det var ju lite kul... Vet inte hur det blev det, jag försökte hänvisa till en förlossning där kvinnan, mannen och syster eller nåt stod upp och dansade medan de väntade på att det hela skulle kickas igång.

LykkeLee skrev 2009-01-07 19:51:25 följande:
    Det är den som ligger i TS
  • Artemi

Guuud, jag borde inte ha tittat..........Mår inte bra nu....
    Har BF den 19/3...
    Tycker att det är vidrigt att se när dom klipper, fruktansvärt verkligen...

Nu blev jag rädd på riktigt, har inte varit det tidigare.......

• lanas mamma
    Artemi skrev 2009-03-17 00:12:32 följande:
    Guuud, jag borde inte ha tittat..........Mår inte bra nu.... Har BF den 19/3... Tycker att det är vidrigt att se när dom klipper, fruktansvärt verkligen... Nu blev jag rädd på riktigt, har inte varit det tidigare.......
    i vilken är det dem klipper? har inte märkt det..
  • Fr1dlyst

Min enda tanke -  Varför skriker hon inte!!??

.. eller är kanske bara jag som vrålade som ett djur när jag födde ;)

Axel 080415
  • lanas mamma
    Fr1dlyst skrev 2009-03-17 15:54:18 följande:
    Min enda tanke -  Varför skriker hon inte!!?? .. eller är kanske bara jag som vrålade som ett djur när jag födde ;)
    hahah när man använder profylax metoden kan man inte skricka för då kan man inte konsentrera sig på att andas och då får man ont!
    jag tyckte inte att det gjorde sååå ont, inte så att jag ville dö eller trodde att jag skulle gå sönder i mitten!
  • Nattie

Ååå fy vad hemskt de såg ut..! Visst alla går igenom detta men dom borde inte ha filmat de så illa...usch..

• LykkeLee
    Artemi skrev 2009-03-17 00:12:32 följande:
    Guuud, jag borde inte ha tittat..........Mår inte bra nu.... Har BF den 19/3... Tycker att det är vidrigt att se när dom klipper, fruktansvärt verkligen... Nu blev jag rädd på riktigt, har inte varit det tidigare.......
    Klipper?? Gör dom??
  • lanas mamma
    LykkeLee skrev 2009-03-17 19:23:35 följande:
    Klipper?? Gör dom??
    jag tror faktist att hon drömde för jag såg inte det och ingen annan heller..
  • Artemi

Hehe nej dom klipper i en annan video som fanns länkad till.
    Jag borde inte klickat på den, får skylla mig själv.
    Adressen är: www.video4viet.com/watchvideo.html&title=Natural%20Final%20L%20Stage%20Labor%20Childbirth%20-%20Episiotomy.

• LykkeLee
    Artemi skrev 2009-03-18 13:26:07 följande:
    Hehe nej dom klipper i en annan video som fanns länkad till. Jag borde inte klickat på den, får skylla mig själv. Adressen är: www.video4viet.com/watchvideo.html?id=3lFJmXQ....
    Man klipper bara om det är fara för barnets liv.. ingeting som görs rutinmässigt. Det var betydligt vanligare på 70 och 80-talet eftersom man då trodde att ett snedklipp skulle ge en bättre läkningsprocess, men det visade sig att så var inte fallet.. så du behöver nog inte oroa dig för att dom ska klippa...

Kram
  • BabyJia

Varje gång jag ser den videon där hon sjunger under värkarna så e de hopplöst å undvika bli tårögd. De e såååå fint!

Svar på tråden Förlossningsvideo (inget för känsliga)