• grynis

Fyra tidiga missfall

Hej! Jag är ny här. Har länge varit in och läst då och då, tyckt det varit tröstande att läsa att det finns andra i liknande situation som vår.
    Funderar nu om det finns någon som lyckats få barn efter fyra tidiga missfall, lite dum fråga kanske..., men det känns hopplöst.
    Missfallen har kommit redan i 5-6:e veckan. Det näst sista var dock ej ett vanligt missfall utan en mola hydatidosa (druvbörd), den upptäcktes först ef. en skrapning i v.9. Jag skrapades då p.g.a. att läkaren i v. 7 misstänkte ett m.a.
    Pratade i förra veckan med kk om man kunde kolla i fall mina ägg var som de skulle, tydligen gör de bara det i samband med IVF. Jag frågade då om inte det var dags nu att ställa oss i kö för det, har dock ändå försökt skaffa barn sedan 2001. Jag har ju blivit gravid, men fått så tidiga mf, tänkte att om flera ägg mognar och de kan välja ut de bästa vore ju det vara större chans då att det ska gå vägen. Känns nu hopplöst. I.a.f. så verkade läkaren hålla med mig och skulle ställa oss i kö till IVF. Två chanser i.a.f..... Vad tror ni, har jag större chans att få behålla embryot/fostret med en IVF? Styrkekramar till er alla på detta fina forum:)

• Svar på tråden Fyra tidiga missfall
  • grynis

Bettan; Om du går in i min gästbok och kollar så kan du läsa vad Michas skrivit om läkemedlet.

• grynis

Tusen tack för era svar:)
    Jag har, i samband med molan som var mitt 3:e "missfall" fått genomgå en utredning där de ej kunde hitta ngt. fel hos vare sig mig el. min sambo, men samtidigt tycker jag att det borde vara ngt. som ej står rätt till efter så många missfall.
    Nåja, ska till Turkiet om en månad har sedan kommit överens med min läkare på kk om att boka en tid för att genomgå en titthålsop. Kanske de ser ngt. då som kan vara orsaken?
    Vill inte göra op före vi ska till värmen:)
    I samband med mitt fjärde mf fick jag utskrivet trombyl som jag börjat ta så vi får se om det hjälper vid en ev. kommande grav.
    Har också progesteronvagitorier som ska tas så fort jag får ett +. Har sett här på fl att en del fått rådet att börja med progesteron direkt ef. äl?? Varför får vi så olika info:(?
    Ja ja, kram på er alla i.a.f. och lycka till:)

Svar på tråden Fyra tidiga missfall