Inlägg från: bakabakalitenkaka |Visa alla inlägg
  • bakabakalitenkaka

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Teresia78 skrev 2009-01-04 20:19:40 följande:
    Nu är jag i stort behov av vuxentid utan barn, och gärna med er! Tänkte höra om det var någon som var intresserad av att komma över på lite bål och äta en efterföljande middag ute någon kväll? Jag bor ju nära t-banan och pendeln så tänkte att det är lätt för alla att ta sig hit Som sagt, lite drinkar/bål här och middag ute sen, kan ju vara en vardagkväll också om det passar bättre Skriver förslag om datum sen om jag hittar någon som vill hänga på, come on girls!
    you know I want to Säg när
    ღ Colin 2007.12.21ღ
  • bakabakalitenkaka

jenn, testa att tillsätta lite matolja i hans portioner så blir inte maten så sträv och lite lättare att svälja.

Vad roligt att så många vill gå ut o käka och umgås. Nu måste vi bara välja ett datum, gärna snart och gärna flera gånger

ღ Colin 2007.12.21ღ
  • bakabakalitenkaka

Vi kommer nog vara på kulturhuset redan vid 12.30 imorgon, tänkte försöka få mig lite lunch innan fikat

ღ Colin 2007.12.21ღ
  • bakabakalitenkaka
    Teresia78 skrev 2009-01-05 21:17:29 följande:
    Åh måste vi vänta såå länge? Jag kan då men vill någon innan dess också? Nästa vecka kanske?
    jag kan också 31a, men hänger gärna med innan, nästa vecka please
    ღ Colin 2007.12.21ღ
  • bakabakalitenkaka
      Fika onsdagen 7:e kl 13. 

Kulturhuset 

Janet & Leo
    Nette & Emmis
    Johanna & Colin
    Claudia & Charlie
    Josefin & Lovis
      Em & Viggo
    Jess & Nattis
    Penntroll & Alma

Vad sägs om barnfri middag nästa fre???
    Drinkar/bål hemma hos mig innan för de som vill (bor vid Medis btw)
    Johanna
    ღColin 2007.12.21ღ litenpumla.blogspot.com/
  • bakabakalitenkaka

Colin har blivit bananoman. Han är helt gaaaaalen i banan. Vi kan inte ens säga ordet högt för då förvandlas han till en galen unge, han springer till köksbordet (där fruktskålen står) och skriker för att vi ska ge honom en banan. Om det inte ger reaktion kan han lägga sig under köksbordet och låtsasgråta. HELT GALET!
    Men idag (alldeles nyss) när vi hade ätit lunch så fick han en banan efter maten. När bananen är slut så måste man visa det tomma skalet så han ser att det är slut. Och jag säger alltid "slut banan". Idag svarade han med "tut nan" slut banan och så slår han ut armarna för slut. Å vad mitt hjärta log, så himla sött.

• bakabakalitenkaka
    Cmon baby skrev 2009-01-09 22:39:17 följande:
    Hörni jag undrar om vi skulle kanske ta o ses nån dag där barnen kan vara mer aktiva? Jag har varit lite sugen på att se ett ställe som heter Lekplatsen i Bromma, där de har lek för stora och små. En kompis var där o tyckte det var helt ok.Det skulle vara kul att ha bebbarna på golvet o leka (o inte bara charlie ). Så slipper vi jaga barnstolar och kan ta en latte ialla fall  Hursomhelst, ni kan ju fundera på det.www.lekplatsen.nu/
    Ja vi hänger på, alla gånger   Släpp vildarna loss
  • bakabakalitenkaka
    oofje skrev 2009-01-10 12:01:49 följande:
    Svar på #163Vi avstår också, ska hälsa på en kompis och hennes barn.Barnfri kvällen vill jag vara med på men vet inte om jag kan. Igår fick vi veta att en vän till min man har dött och han ska begravas i Serbien nästa vecka så kanske min man åker ner, då kommer jag vara själv hemma i några dagar.Måste bara berätta att i natt så har Sofia sovit bättre än på länge. Jag tror hon har vant sig nu vid att ligga kvar i sin egen säng och så har vi kört med tass-metoden de senaste dagarna. Nån som hört talas om det? Ni kanske redan gör det utan att veta om att det är en utvecklad metod. Det finns ett inlägg om det på www.familjeliv.se/Forum-3-23/m29293259.html
    Å det låter vettigt, tror jag vi ska testa! Colin kan fortfarande inte somna själv och det börjar bli aningens jobbigt att behöva lägga sig med honom varje kväll för att han ska somna. Har testat 5mm, men den var ju fruktansvärd, kändes inte alls rätt för oss.
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)