Inlägg från: pesonen |Visa alla inlägg
  • pesonen

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Det här låter som en supertrevlig tråd jö Får man vara med? Vart i Sthlm bor ni? Jag bor i Huddinge.

• pesonen

Jag är inte mammaledig nu, utan jobbar heltid fr.o.m. onsdag. Har en son på 3 år.

• pesonen

Tack! Kan vara kul att lära känna några mammor. Inte så många av kompisarna som skaffar barn eftersom de satsar stenhårt på karriären (jag håller på just nu)

Jag jobbar förresten också på förskola =)

• pesonen

Inte förskollärare, jobbar som barnskötare. Min son är 3 år.

• pesonen

Oj, härinne har det varit tyst i dag? Nu har jag förstås inte varit i tråden så värst länge utan är färsking härinne. Hoppas allt är bra med er. Själv så har jag, min man och son i dag varit till simhallen och badat. Det var en supermysig start på dagen. Snart dags för middag och sen vettefan vad vi ska hitta på! Vad gör ni i helgen? Kramar från familjen Pesonen.

• pesonen

Duktiga ni är som syr! Vad roligt med lite egna grejer liksom. Jag kan sy, det vet jag. Men det finns liksom inget intresse (även om jag tycker det är roligt med egna grejer), så fantasin skulle sina direkt.

Sonen har precis somnat. 25 minuter senare än vanligt. Men det är helg, så det är ingen fara tycker jag. Han är snart tre år och brukar sova från klockan 20.

• pesonen

Ungefär 20 :) 5-10 minuter hit och dit diffar ju. Men somnar han mot 21 så blir han skitseg morgonen efter och skitgrinig *ugh* sonen behöver prompta rutiner liksom. Sover han middag på förskolan, vilket de låter honom göra ibland *arg* så somnar han inte förren 23-00 om kvällen och då får han inte den sömnen han behöver eftersom det är dags att gå upp tidigt till förskolan =/

• pesonen

Sonen behöver sin skönhetssömn för att fungera med andra ord :)

• pesonen

MiaAnnette skrev 2009-01-20 10:48:25 följande:

Emmis har fått den.. Inga biverkningar! Förutom att efter 3-4 veckor kom det var i såret.. Hon har ännu en upphöjning där de stack och ett ärr.. (oktober) Här är man gått och blivit förkyld! Preparerar mig med alla huskurer jag kan nu...
    En bra huskur som är skitäcklig, men den funkar fan:

Koka upp 2 dl mjölk tillsammans med 1 tsk honung, 1-2 votlökskross samt 1 tsk riktigt smör.
  • pesonen

Prova den också! Jag lovar att den är bra. Smakar skit, men bra är den! Själv ska jag dricka en sådan variant nu. Allt för förebyggande syfte Har inte tid att vara sjuk nu.

• pesonen

Hej! Har ni haft det bra under helgens gång? Själva har vi haft kalas här i dag för lillkillen som fyller hela tre år :) Bilder finns på bloggen: www.metrobloggen.se/pesonen

Mjölk ska väl inte ges förren omkring ett års ålder? Den vanliga mjölk vi dricker alltså...

Juice är ganska starkt för magen, så det är inte så jättebra för småbarn att dricka. Sedan får inte det som heter JUICE innehålla tillsatt socker eller sötningsmedel. Det är de som heter ex. ÄPPELDRYCK som innehåller tillsatt socker.

Sedan är juice väldigt sött, så det är inte rekommenderat att ge för tidigt heller. Samma det här med barnmatsburkarnas fruktpuréer. Man ska inte vänja barnen vid sötma direkt. Nu pratar jag om 5-6 måanders ålder alltså.

Något saltat mat kan barn under ett år äta. Dock väldigt liiiiiiite salt.

Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)