Inlägg från: pesonen |Visa alla inlägg
  • pesonen

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Det här låter som en supertrevlig tråd jö Får man vara med? Vart i Sthlm bor ni? Jag bor i Huddinge.

• pesonen

Jag är inte mammaledig nu, utan jobbar heltid fr.o.m. onsdag. Har en son på 3 år.

• pesonen

Tack! Kan vara kul att lära känna några mammor. Inte så många av kompisarna som skaffar barn eftersom de satsar stenhårt på karriären (jag håller på just nu)

Jag jobbar förresten också på förskola =)

• pesonen

Inte förskollärare, jobbar som barnskötare. Min son är 3 år.

• pesonen

Oj, härinne har det varit tyst i dag? Nu har jag förstås inte varit i tråden så värst länge utan är färsking härinne. Hoppas allt är bra med er. Själv så har jag, min man och son i dag varit till simhallen och badat. Det var en supermysig start på dagen. Snart dags för middag och sen vettefan vad vi ska hitta på! Vad gör ni i helgen? Kramar från familjen Pesonen.

• pesonen

Duktiga ni är som syr! Vad roligt med lite egna grejer liksom. Jag kan sy, det vet jag. Men det finns liksom inget intresse (även om jag tycker det är roligt med egna grejer), så fantasin skulle sina direkt.

Sonen har precis somnat. 25 minuter senare än vanligt. Men det är helg, så det är ingen fara tycker jag. Han är snart tre år och brukar sova från klockan 20.

• pesonen

Ungefär 20 :) 5-10 minuter hit och dit diffar ju. Men somnar han mot 21 så blir han skitseg morgonen efter och skitgrinig *ugh* sonen behöver prompta rutiner liksom. Sover han middag på förskolan, vilket de låter honom göra ibland *arg* så somnar han inte förren 23-00 om kvällen och då får han inte den sömnen han behöver eftersom det är dags att gå upp tidigt till förskolan =/

• pesonen

Sonen behöver sin skönhetssömn för att fungera med andra ord :)

• pesonen

MiaAnnette skrev 2009-01-20 10:48:25 följande: