• Lycka77

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Emmiss - vi har en angelsound och för mig har den varit ovärderlig, eller som min man sa "den är värd sin vikt i guld", de dagar som det känts som bebben inte lever längre, som tex dagen igår då klockan var närmare 20 på kvällen och jag inte kännt av bebben på hela dagen, då var det skönt att ta fram AngelSound.
    Jag köpte min på TapperViking och den kostade runt 400:-

Vilken vecka är du i nu?
    Jag tror vi lyssnade första gången i v.13 och fick hålla på ett tag innan vi hittade hjärtslagen, det gäller att leta långt ner, längre ner än man tror.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Jag har den "vanliga",  men vi har alltid haft maken som räknat hjärtslagen när vi lyssnat, så det är nog inte fel med den som räknar åt en, om man tycker att prisskillnaden är värd det.
    Det var jättenervöst de första gångerna vi lyssnade, men när man väl hittade bebbens slag så är det ju så skönt.

• Lycka77

Jessica - det var väldigt tråkigt att höra. Kommer du att få ngn behandling, eller behövs inte det? *ta hand om dig*

mb - vilken underbar nyhet med din man, härligt!!
    Jobbigt att vänta på att kroppen ska starta igång igen, jag tror på din vänstra äggstock!

DND - trist *kram*

Sissela - kan inte ngn alls om antihistaminer och endo, men önskar dig lycka till med ivf:et!

• Lycka77

Emmiss - efter mf nr.3 gick jag hos en kurator och nu under grav så går jag hos en psykolog, och jag tycker att det är jättebra att få ord på sin oro.

Hej Poppy!
    Jobbigt att din cykel trasslar, jag har alltid haft korta cykler så jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men det är kanske inte så konstigt att kroppen trasslar efter allt som hänt.

mama - välkommen hem!
    Jag hade inte heller vågat mig upp i skidbacken. Hoppas allt ser bra ut nästa vecka.

Iske - jobbigt med sammandragningar, hoppas de ger med sig och att bebben mår bra imorgon.

ego: jag ska också in till sjukan i morgon. Bebben har rört sig skrämmande lite senaste dagarna och när den väl gör det så känns det väldigt lite. Troligtvis har h*n bara ändrat liggställning eller är lite slak efter min sjuka, men det ska bli skönt att få kolla upp det.

• Lycka77

För mig gick det bra idag. De hittade igen anledning till att jag inte känner av bebben mindre nu än tidigare, h*n låg inte med ryggen utåt som jag trodde att h*n skulle, kanske beror det på att jag varit så lugn nu när jag varit sjuk att liten också varit  lugnare.
    Stor fin bebbe är det där inne, ung en vecka större än beräknad, skönt - än så länge....
    Som vanligt var läkaren underbar och förstående och förklarade allt väldigt bra.

copkat - vad jag minns så är det ingen som provat Pregnyl av oss här i tråden, däremot så har jag hört flera som fått extra Pregnyl vid ivf. Jag var hos Dr B på ruvardag 12 (tror jag det var) för att han ville kolla om jag behövde extra tillskott av Pregnyl/ovitrelle, men det behövdes tydligen inte.
    Hoppas Pregnyl kan hjälpa dig!

Ang progesteron så vågade jag inte sluta vid 12+0 utan jag fortsatte till runt vecka 14+6, tog dock varannan dag på slutet. Men Dr B säger att 12+0 räcker bra.

Idun - skönt att allt såg bra ut även för dig när du åkte in.

Iske - skönt att det gick bra för dig med och att du får kolla med urinodling.
    Aj då för 1,5 timmes väntetid, sa de varför?
    Välkommen Fru Hagelin!

• Lycka77

Krusbär - Inte konstigt att oron sätter in. Hoppas allt ser bra ut idag!

Bp - jag har också varit hos bm idag. Alla värden var för mig ok, men lite högt socker tyckte hon men under gränsen, och lite högt bltr (dock normalt för mig) Vad låg ditt socker på?
    Jobbigt med glukosbelastningskollen men hoppas allt ser bra ut.

DND - härligt att AMH-värdet var bra!
    Ang maken, kan det inte vara prostatit han har då? Vet inte riktigt vad vita blodkroppar kan tyda på, men är det inte ngn slags infektion då? Maken hade Prostatit i början av våra försök, men efter 2 kurer pecillin var allt ok igen.

Idun - jobbigt med tablett på natten. Ställer du klockan då för att ta den, eller?
    Själv har jag jättesvårt att somna om när jag vaknar på nätterna nu, ligger och vrider och vänder mig länge.

• Lycka77

Lilleskuttan - det hoppas vi på!
    Hur blev det med din GBS och förlossningen, fick du ta prover innan eller fick du intravenös antibiotika eller tog man ingen hänsyn alls till att du haft det tidigare?

Idun - bra att det fungerar med nattabletten. Det är just efter mina kisspauser som jag har svårt att somna om efter, som tur brukar det inte behövas fören vid 5-6 tiden på morgonen.

• Lycka77

Ok, bra att veta. Visst var det så att du hade GBS tidigt i din grav.? Kom den tillbaka någon gång? Visst födde du på Ackis?
    Härligt att det gick så snabbt med förlossninge för dig, eller?

Jessica - skönt att det såg bra ut!

• Lycka77

Rasmusnalle - Åhh nej.... F*N, varför ska det vara så svårt!
    Många kramar till dig och din man

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8