Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
Underbart mamarazzi, grattis!
Härligt med 3D Idun, ska genast kika in på bilderna.
Underbart mamarazzi, grattis!
Härligt med 3D Idun, ska genast kika in på bilderna.
mama - jag känner också igen mig mycket väl i det du skriver. Jag började må sämre igen efter jag blivit gravid denna gång än vad jag gjorde innan jag testade +, oron är så enormt påfrestande. För mig har det blivit lite bättre nu, är i 23+1 idag, när jag kan känna bebben varje dag. Idag var h*n dock lugn ända fram till 18-tiden, och genast kommer den iskalla känslan tillbaka i kroppen.
Tråkigt att din chef inte förstår dig, även jag var heltidssjukskriven fram till v.14 och sjukskriven 75% fram till rUL, och nu jobbar jag 50% och det känns lagom.
Jag går även och pratar med en psykolog som jag fått kontakt med genom mvc och det tycker jag känns riktigt bra, ngt att fundera på.
Hoppas det går bra med semester och svärmor!
Det ska jag göra
Hur går det med dina sd, har de gett med sig?
Idun - japp, både Jonnas och Marcus och lipar varje gång......
Skönt att det blivit bättre, är planen att gå tillbaka till jobbet på heltid när sjukskrivningen är slut, eller ska du bli deltidssjukskriven?
Snozie - Grattis!!
Grattis igen Snozie, ska ta mig en titt!
londonfredrika - grattis till ditt +!
Idun - skönt att du fick bli sjukskriven på 50%, ta hand om dig nu och vila mycket!
xxJessicaxx - välkommen hit!
Bettan - åh vad tråkigt *kram*
mama - hoppas ni får en bra vecka!
Malinen - carl von Linné kliniken är inte alls intresserade av att utreda eller behandla mf tyvärr, deras inställning är att "det är inget att utreda då det ändå inte finns något att göra åt mf"
Jag har gått hos dem i 1,5 år och gjort ivf och hade jag lyssnat på dem hade jag troligtvis inte varit gravid nu, så jag avråder dig från att ta kontakt med dem. Läkaren som jag hade mest kontakt med där vägrade att skriva ut Trobyl åt mig fast jag bönade och bad, han tyckte att jag lika gärna kunde sätta på mig röda strumpor, det skulle hjälpa lika bra som T enl honom..........
Rasmusnalle - välkommen till oss!
Jag har också gjort ivf och haft problem med mf, dubbel trubbel....det är hårt.
Hoppas att detta lilla pyre får stanna hos er!
Jessica - jobbigt att behöva vänta hela helgen på besked, hoppas såklart på det bästa
Idun - enligt den info som jag fått så är det tyvärr högre risk för x vid ivf än vid "vanlig" befruktning, av vilken anledning kommer jag dock inte ihåg.
Själv har jag legat däckad i 3 dagar med feber, hosta, snuva och kräkningar. Är nu på bättringsvägen men är fortfarande väldigt hostig, snuvig och trött.
Idun - efter lite googling så hittade jag detta på fertilitetsguiden
Provrörsbefruktning (IVF) - Vid denna procedur placeras befruktade ägg (embryon) tillbaka i livmodern med förhoppning om att kvinnan ska bli gravid. Vid denna process kringgår man äggledarna. Det kan verka underligt, men vid IVF finns det trots detta en något förhöjd risk för utomkvedshavandeskap (5 procent). Detta beror på att embryot kan förflytta sig från livmodern och i riktning mot äggledaren och implantera sig där när det förs tillbaka.
Idun - eller hur, hur svårt kan det va!!??
MB - härligt att höra ifrån dig! Grattis och välkommen hem!
Hur har det gått för maken?
Hej Bling! Hur mår du och din man?
Cia - jobbigt att det trasslar med sömnen, antar att det är A som är besvärlig eller är det ngn av de större ?
DND - håller tummarna för ett mindre annorlunda plus!
Grattis Odd!!