• Irma

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Grattis Mamarazzi! : - )

• Irma

Härligt Ginko! : )

Jag har ju lagt in en bild. Dendär andra bilden ser verkligen läskig ut!

• Irma

Grattis LillaD! Kul att du är här igen. Får man en anledning att dra på smilbanden lite ibland =)

• Irma

Hej alla!

Måste få fråga er erfarna..

Vilka prover får man INTE missa i en missfallsutredning? Jag hade med mig Finesssans lista till läkaren. Fick inte tagit alla dom : = (

• Irma

Läkaren tog

P-Lupus
    P-ATP-tid
    Fosfolipider-ak(kardiolipin-ak (IgG), B2-glykoprotein 1-ak (IgG)
    S-TSH
    S-Fritt T4
    Kromosomanalys (på både mig och sambon)

och så något till som han sa inte fanns på Finesssans lista. Förstod inte vad han sa tyvärr... Jag är inte medicinskt kunnig för fem öre heller.

Man kanske ska vara glad att han tog några prover överhuvudtaget som Cia säger. Jag vill ju bara ha hjälp i detta helvetet.... = (

Är det någon som vet vad gränsvärden är för ovanstående prov? LÄkaren kanske bara säger att allt se bra ut. Det ända receptfria man kan ta själv är ju blodförunnande.

• Irma
    Svar på #2621
    Han frågade faktiskt om det fanns proppbenägenhet i släkten. En av mina mostrar fick det när hon var 40. Då såg han lite fundersam ut. Men så sa han att det ser vi proverna isåfall..hm? Okej så jag ska be om TNF-alfa då... Hur kollar man MTHFR?

Några frågor till! Vilka omega3 tabletter är bra? Och duger apotekets folsyra-tabletter? dom med 500 mikrog?

massa frågor här....
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8