• Poppy Lee

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Bettan, Kajo och Storken: bra idé med artikel! Kanske det skulle gå att få med DrB från Lucinakliniken på ett hörn, en liten intervju med honom alt. DrM från Helsingborg? De tror ju också på immunologiska orsaker till upprepade mf.

• Poppy Lee

Bettan: jag jobbar eg. inte heller idag, skickade in ett manus bara (skitdåligt var det förresten, hoho!). Men på onsdag är det grottekvarnarna som gäller

Egentligen gillar jag ju mitt jobb, när det är som bäst är det som min bästa hobby , men det är så djävulusiskt påfrestande att ha ett kreativt jobb när hjärnan vill kanalisera all energi till att tänka på annat alt. stängas av och matas med skräp-TV.

• Poppy Lee

Kajo: var är du??? Vill veta hur det gått! Hoppas att du rapporterar snart, nyfiken.

Bettan: jo, det är sant, det brukar kännas mycket, mycket bättre bara man sätter igång. När jag var sjukskriven nu i höstas blev jag väldigt arbetsskygg och det kändes väldigt motigt att börja jobba igen. Men sedan när jag väl kom tillbaka till jobbet i december kändes det helt OK.

Helst skulle jag dock vilja vara mångmiljardär och styra över jobbet helt själv

• Poppy Lee

Grattis mamarazzi!!! Ska du inte kontakta DrM nu och be om F? Eller, hade du inte testat T tidigare? Jag kommer att kräva F nästa graviditet, men det är ju pga att "bara" T inte fungerade för mig.

Kajo: tänkte fråga dig om du frågade Strandklinikläkaren om Fragmin förresten? Sa hon något om det? Vilken dos på Prednisolon fick du?

Mikes: har du hört något från sjukvården idag? Hoppas att hcg:et gått ner!

lucki: vad jobbigt med ditt x Kramar till dig.

Ego: har fått en tid hos DrS på viktoriakliniken nu. I mars Ska ju på utredning på UAS den 22 jan, men aldrig fel att ha en backup-tid någon annanstans. Hon var positiv till F, va?

Läkarsekreteraren sa att det var ett väldans tryck på att få tider hos DrS nu. Undra om alla mf-trådar här på FL bidragit till det...?

• Poppy Lee

Snozie: känner med dig - jag tyckte att det var olidligt med föräldrautbildning, och då hade jag "bara" haft ett mf innan (visserligen ett sent). Men blä! vad naiva och oförskämt lyckliga de andra paren var när man själv satt där som ett traumatiserat nervvrak och mest funderade på huruvida bebisen skulle överleva förlossningen eller ej.

mamarazzi: men! vad är det för läkare som vägrar prog, det är ju heltokigt! Tjata, tjata, tjata. Någon på KK måste vara beredd att skriva ut. Finns det ingen privat ivf-klinik du kan ringa? De läkarna skriver väl i regel alltid ut prog, alla får ju det vid ivf.

BP: hoppas att det går bra på RUL!

• Poppy Lee

Testat den där Curakliniken då? Den ligger väl i Malmö? annars, kan du inte ringa/maila DrM i Helsingborg? Han har väl skrivit ut prog förrut?

Prog är iaf inte skadligt på något sätt, så jag begriper inte alls varför KK vägrar. Det är väl i synnerhet alldeles i början av en grav. det är viktigt, så varför vänta tills efter vul - låter knasigt!

• Poppy Lee

Hej alla, herregud vad ni skriver! Hinner absolut inte med att kommentera allt.

Måste bara flika in ang. detta om att plussa vid sjukdom/nedsatt immunförsvar: enligt Alan Beer är det ett starkt tecken på att man har immunologiska problem att man är/blir sjuk när man plussar. Detta behöver dock - tyvärr - innebära att mf-risken är mindre. Men den är inte större heller

Att få influensaliknande symtom när man får mf är också ett tecken på att man har just immunologiska problem. Det har jag alltid fått, varenda gång faktiskt. Förkyld el. magsjuk i samband med mf.

• Poppy Lee

jag menar såklart att det INTE betyder att mf-risken är mindre - eller större för den delen, bara ett tecken på att man har immunologiska orsaker till sina fertilitetsproblem.

Kan uppenbarligen inte skriva idag!

• Poppy Lee

lucki: det är jättebra att du ska få komma till en reumatolog! De kan ju ofta mycket mer om immunologi, och kan också kanske behandla dig med IVIg som DrBeer rekommenderar för upprepade mf i många fall. Reumatologer brukar också kolla på TNF-alfa vilket inte många gyn gör.

Menade inte läkaren snarare att du ska vänta med att försöka bli gravid tills du fått träffa reumatologen och fått adekvat behandling? För det finns ju behandling att få. Jag är precis som Idun övertygad om att man kan fullfölja en graviditet med de rätta medicinerna.

• Poppy Lee

Grattis Linan och Krusbär!

mamarazzi: vad skönt att det ordnade sig med proggen. Och blindtarmen, det låter ju lite märkligt om det skulle var det, då har man väl jätteont?

cia: nyfiken på djungelrummet! Tror inte jag har adressen till just den bloggen dock

EGO: så jävla mätt är jag! Maken gjorde "chocolate con churros" till efterrätt. Har ni ätit det? Förmodligen det onyttigaste som finns, men ack så gott! Ett glas rött till satte fint

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8