• frökenKAJO

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

mamarazzi: Bara Kajsadoktorer låter super! Lite förvirrande, men trevligt Glad!

Bling: Fast den gynekologen som påstod att de flesta missfall beror på dålig matchning mellan paren hade ingen som helst beredskapsplan för detta utan hävdade att "det får man ta om man ändå vill fortsätta försöka få barn". Hade han samtidigt presenterat bara så lite som ett enda behandlingsalternativ så hade jag varit mer storsint Oskyldig...

Mikes: Vet inte vad jag ska skriva riktigt men tänker på dig i alla fall.
  • frökenKAJO

Mom2006: Här är en till som också behöver gå ner i vikt. Började faktiskt med en diet redan efter jul och har hållt på i 7 dagar nu, en slags rivstart till mitt nya nyttiga liv.
    Vi kanske kan stötta varandra?

lucki: Jobbiga känslor, så har det varit för mig också, ÄVEN den gången då det faktiskt gick vägen för tre år sedan och slutade med sonens födelse. Jag var precis lika orolig då och det blev ändå bra i slutänden. Men usch ja, det är inga roliga känslor alls. *håller tummarna för dig*

• frökenKAJO

Jag tror också att det gäller att hitta metoder som passar just en själv.

Jag har haft övervikt tidigare genom åren vid ett par tillfällen (och lyckats bli av med den också Flört) och har provat olika dieter. För mig är hemligheten motion- kommer jag inte igång ordentligt med träningen så får jag inte till morivationen och då är det kört. Sen kan det egentligen kvitta om det rör sig om vv, banandiet, modifast, GI, lchf eller något annat för min del.

DEn här gången har jag inte riktigt bestämt mig för vad jag ska köra på, men drog igång med en detox efter jul. Vis av erfarenhet vet jag också att jag behöver en rivstart med snabbt resultat för att få igång motivationen rejält.

Usch, det är ett gissel det här med extrakilon. Och jag har ju rätt många sådana numera då rå...

• frökenKAJO
    Lucki: Vad oerhört tungt och sorgligt för er. Åh vad ledsen jag blir att läsa om gynbesöket Ledsen.
    Hoppas att det inte är utomkveds och hoppas att ni får till stånd en bra utredning efter så många missfall på raken!
  • frökenKAJO

Hej tjejer!

Jag vill bara säga att jag varit såååå duktig och följt min diet samt motionerat massa, massa. Bara så ni vet... Skrattande

Finessan: Vilken rivstart!!!

Och imorgon ska jag till Stockholm och Strandkliniken. Känns väldigt nervöst och märkligt måste jag säga. Som tur är reser jag i första klass och kan surfa på vägen upp- behöver nog lite pepp.

Bettan och Poppy: Det där med ångest, ush ja, inte kul. Ångest is my middle namne tyvärr för tillfället.

• frökenKAJO
    Mom2006: Vilka fantastiska resultat ni nått på så kort tid både du och Finessan. Bra gjort! Vi får absolut ta och stötta varandra.

Och jobbdepression känner jag igen. Ledsen
    Jag har nog egentligen inte ork för mitt jobb i nuläget men kämpar på.

Spirit och Bettan: Tack!
  • frökenKAJO

God morgon tråden!

Nu sitter jag på tåget till Sthlm. Vet inte riktigt exakt var kliniken ligger men hinner nog kolla det under resans gång. Vet ni vad? Jag är nervös... Jag är själv, mannen är hemma med sonen vilket kändes som den smidigaste (läs: billigaste Flört) lösningen. Men just nu känns det som sagt lite ensamt och nervöst. Tänk om det blir kalla handen igen. *fasar*

• frökenKAJO

Ba idé Bettan! Känner några journalister men bara på skvallertidningen Aftonbladet och de skulle nog inte vara intresserade. Finns det ingen duktig skribent här i tråden.

Jag är snart framme förresten. Iiiiiiih!!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8