• mamarazzi

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Flyger förbi och vinkar till er alla
    *vink vink vink*

Sitter med datorn i knät och jobbar. Suck! Så jag måste jobba vidare.

KRAMIS

• mamarazzi

Håller på att koka gröt men ville titta förbi och säga
    GOD JUL TILL ER ALLA UNDERBARA, TAPPRA, FANTASTISKA KVINNOR!

Vill också tacka er för ni har funnit här under helvetes 2008. Jag kan inte föreställa mig att 2009 ska bli lika illa. 2009 MÅSTE bli bättre. Plussade på ÄL sticka idag på morgonen och vi bestämde att nu kör vi på. Har inte fått alla provsvar ännu men jag orkar inte vänta och vänta och vänta. Det är det ända jag gjort det senaste halvåret känns det som.

TACK IGEN FÖR ATT NI FINNS!! Utan er hade mitt 2008 varit ännu värre...jättemycket värre. Ser fram emot att hänga i en tråd med er alla nästa jul som heter "vi med underbara bebisar".

GRATTIS KRUSBÄR! Du kan ju starta tråden till oss!

KRAMAR I MASSOR! Tillbaka till gröten innan den bränner fast.

• mamarazzi

MB: Åh vad trist. Håller tummarna för att det går bra.

Mom2006: Ja jag har väl lite liknande erfarenhet kanske. Har en dotter som blir 3 år i januari och har haft 3 missfall sen dec - 07. Fick tid till "utredning" trodde jag men läkaren där sa bara att jag hade haft maximal otur och något av missfallen var tom inte ens mf efter det nog bara var så att gravtestet visat fel ( skit snack). Eftersom vi har ett barn sen innan så trodde hon att jag nu skulle bli gravid och allt skulle gå bra. Hon tog 2 ynka prover. FNYS!

Men jag tycker det låter positivt att din gynläkare vill träffa dig nu igen i januari. Kanske kan du få trombyl och progesteron utskrivet? Det får inte jag...

Någon som vet hur länge man ska få utslag på sina äl stickor? Jag är inne på 3:e (nästan 4:e) dagen nu då jag gör utslag. Är det normalt? Trodde bara man skulle få utslag 2 dagar.

• mamarazzi

Mom2006: Jag är ju dock väldigt kritiskt till min "utredning" och söker mig vidare för att ta fler prover. Så bara för att jag har varit så knasigt behandlad så betyder det ju inte att det varit rätt. Bara så du förstår att jag inte menade att du var rätt behandlad. Men som sagt kanske att din nuvarande gynläkare kan göra samma prover som någon annan läkare skulle gjort.
    Precis som Bettan skriver så har Finesssan en rejäl lista i sin blogg MEN det bör understrykas att denna lista är lång och långt ifrån alla som gör en utredning har tagit alla dessa tester. Kanske endast Finesssan h aft sån tur (eller sånt driv)?! Alltså jag menar inte att det är fel att ta dessa tester men du ska inte känna dig felbehandlad om du bara får säg 6-10 olika tester. Detta är en mer "vanlig" lista: www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

Lycka till!

Back to Farmer looks for wife! (Kändes bara rätt att bli lite internationell plötsligt. )

• mamarazzi

Hej tjejer! Tillbaka från julfiranden.
    Blir tyvärr inte mer än ett hej då jag (precis som förra julen) gått och fått bihåleinflammation så jag pallar inte att sitta här framför datorn en massa. Har dock varit på jourläkarcentralen idag och fick penicillin.

Hoppas ni alla haft en bra jul efter omständigheterna!
    KRAMAR (men inte så när så jag smittar er med massa bacilusker)

• mamarazzi

Bling: Men vad i BÖVELEN!! Fy bubblan för dem. Humpf!

Mikes bride: Åh nej. Hoppas att de genast hittar vad som står på så du blir "nollad" inför 2009. Tänker på dig!

Mizz T: GRATTIS!! Tjejer är underbara! (killar med säkert - ja jag tar vad jag kan få! )

Kajo: Lycka till!

Idun: Du skrev om kortison. Är det bra med kortison i vårt fall? Jag inandas kortison och tar kortison nässpray just nu och detta ojar jag mig över och är orolig för att det ska störa ev. graviditet. Penicillin käkar jag med... fan att jag alltid är sjuk.

KRAMIS

• mamarazzi

Vinkar till Finesssan med! Min dotter skrattade åt mig när jag tog fram bröstet då hon var 6 månader. Ha ha ha! Det vara bara att dra ner tröjan igen.

• mamarazzi

Glömde ju dig Poppy! Sorry! Sååå underbart att läsa att du har haft en bra jul och kunnat njuta av nuet. KRAMAR i MÄNGDER till dig. Du vet att jag tänker på dig!!

• mamarazzi

Idun 78 skrev 2008-12-29 23:16:47 följande:

Mamarazzi, kortison har ju visat sig vara effektivt för vissa som har haft upprepade missfall, och flera här i tråden tar det ju i början av graviditeten med vad det tycks väldigt goda resultat. Däremot ska man kanske vara försiktig så man inte tar för höga doser, men de doser som ges pga mf är låga och ska inte vara ngn fara för fostret. Men jag är inte experten på kortison här inne, så undrar du kring kortison är det nog bättre att rådfråga ngn av de här inne som själva tar/har tagit det.
    Okej! Så vem har tagit kortison? Hur mycket? Vem ordinerar? För vilken diagnos?
    Själv åt jag mängder med kortison under en av mina graviditeter (som ju ledde till mf) innan jag visste att jag var gravid men där hjälpte det inte...men som sagt det var nog för hög dos...
  • mamarazzi

Krus vännen. Fis med för blödningar. Men precis som alla skriver så är menssmärtor mycket positiva för då växer livmodern. Men som sagt åt in så du får veta!! Lycka till! Tänker på dig!

Tack för svar ang. kortison Bling och Idun. Det var precis prednisolon jag åt förra nyår pga bronkit. Men så fort jag fick veta att jag var gravid slutade jag ta dem tvärt! Detta ledde sig till ett MA som upptäcktes i v 9. Hum...undras om det var pga kortisonet som det inte blev något vanligt mf?

Johsjo: jag har inte gått hos någon för att prata men jag borde nog ha gjort det. Har mått väldigt dåligt i perioder och jag har senast året blivit sjuk JÄMT. Jag tror det beror på att jag går runt och är ledsen jämt och att mitt immunförsvar inte orkar.. Min man får ju också ta emot en MASSA prat och det är kanske inte alltid jättebra. Blir jag gravid igen så ska jag nog se om jag kan få komma och prata med någon.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8