• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Kajo, som jag har förstått så är det ingen som har fått något utskrivet där än och det är bara Bling som har varit där. När ska du dit?

Idun, skönt att det känns bättre.

Poppy, Vida var inte ett dugg rädd. Glad Jag trodde nog att hon skulle reagera, men hon ropade ut sin glädje och pussade, kramade, klappade och slickade på tomten. Hon försökte också rycka av tomtens skägg. Det var fantastiskt roligt att se henne!

Hur går det för dig? Hur mår du nu?

Gott nytt år på er Mom och DND!

• Finessan

Kajo, du har inte drömt Glad, men jag tror aldrig att hon fick det utskrivet. Blev bara lovad + att doseringen får skötas själv.

Idun, ja tomten blev inte långlivad. Förvånad

• Finessan

Kajo, förstår precis. Tillslut är man beredd att göra allt man kan. Vad det gäller proverna så tänker jag att du kanske inte behöver lägga pengar på det eftersom mycket behandlas med Trombyl, Fragmin och även Prednisolon. Det ges även där inga direkta orsaker hittas.

• Finessan

Kajo, testa att ringa Victoriakliniken och Anette Sjösten. Hon tar mängder av prover för endast landstingstaxa. Problemet med läkare och exempelvis TNF-alfa är att de i många fall inte har en aaaning om hur resultatet ska tolkas.

Har du fått några prover tagna nu? Mycket viktigt är exempelvis sköldkörteln. Då behövs annan medicin.

• Finessan

Fy fan Bling vad förbannad jag blir när jag läser ditt inlägg! Hur kan folk? Eller det är inte folk, det är fä. Stor kram till dig!

Kram också till Mikes. Det var väl himla typiskt. Nu får de ta itu med det imorgon. Lycka till!

Grattis MizzT!

Kajo, ett prov på sköldkörteln? Kolla min lista på prover i bloggen, under sköldkörteln. Jag kan nästan garantera att det behövs fler än ett prov för att upptäcka allt knas som kan vara. Eller vad säger ni som är sköldkörtelsexperter? Trist med ögat. Nu får du kortison iaf.

Jag laddar minimalt inför nyår. Sambon och jag har tackat nej till festligheter och ska vara hemma i stället. Lika gott det. Med otrolig utsikt över Stockholm så räknar jag med att få se fantastiska fyrverkerier. Något jag alltid missat eftersom vi alltid varit borta.

• Finessan

Poppy, skönt att du har funnit lite ro.  Jag får också dricka stark glögg nu, tyvärr, eftersom V inte vill amma längre. Ledsen Hon har en tid vägrat dagtid, har inte haft tid och ro till det när allt annat är så spännade, så jag har bara ammat nätter. Men nu har hon inte blivit mätt på det utan gastat tills hon har fått ersättning och med en riktig förkylning under jul och tät i näsan så var det inte ens tal om att försöka amma. Så nu är det stop och det känns ledsamt. Trodde inte att jag skulle känna så eftersom jag har haft tudelade käslor angående amningen.

• Finessan

Poppy, tack. Vi tycker självklart att hon är sötast i världen.

V är 6 månader (23/12) så det är väl ändå ganska så ok för hennes del att skippa amningen nu. Jag helammade till 4 och har delammat sedan dess. Får tänka att det var bra i alla fall.

Stoppet har gått bra eftersom hon kanske bara ammade 1-2 gg varje natt den senaste tiden. Och då inte så mycket. Så det blev nog ett ganska så naturligt stopp.

• Finessan

Kajo, kikade in på din blogg. Kriminologi du också?

• Finessan
    Kajolajo skrev 2008-12-29 22:51:12 följande:
    BettanB: Jag kommer ju inte in hos dig, kan inte svara . Katastrof! Närå, svara här istället.Jag är psykolog och kriminologin är en hobby eller vad man ska kalla det. Läser en distanskurs av pure intresse så får vi väl se om det blir mer av den varan på sikt.Och nu är jag ju jättenyfiken på vad du och Finessan gör !
    Jag är beteendevetare med psykologi och kriminologi som huvudämnen.

Bettan får svara för sig själv.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8