• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

DND: snacka om att förtränga. Ett helt år försvann.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Poppy och Kajo: Ser fram emot att få boken. Har också beställt den och den är på väg.

Även sambon skall få läsa så han har ett hum om vad som händer och så han kan hjälpa mig sätta läkarna på plats.
    Han fick läsa "Den lilla sorgen" efter missfallet och det var nog bra. Öht har han varit mycket mer med den här gången. Förra gången missade han helt att jag behövde stöd.
    Fast "som man bäddar får man ligga", det är nog jag som fått honom att tro att jag minsann fixar allt själv.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Poppy: Det är så SKÖNT att höra andras tankar om det. Jag fick frispel på min sambo senast igår för att han inte engagerar sig annat än när jag sätter artiklar och annat i händerna på honom. Jag försöker vara öppen och rak på sak; säger precis hur det får mig att känna, må och tänka. Det HAR blivit bättre, men det är inte på långt när nog.
    Berättade just för honom om det du skrev och det fick honom också att tänka till tror jag. Han vill ju försöka vara med, men ibland tror jag strutsbeteendet är FÖR starkt.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Poppy & DND: Läste upp era inlägg för sambon. Det tog skruv. Han trodde kanske att jag var ensam om att känna så här. Vad det nu skulle spela för roll. Han tilltalades av förslaget att prata med andra män som är/varit med om liknande.
    Det borde finnas någon stödgrupp för de som går igenom upprepade missfall.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

DND: ja, det kanske är en idé. Förhoppningsvis rinner det inte rakt ut i sanden direkt. Min karl har redan ett Flkonto.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    Svar på #134
    Motivera, motivera, motivera.

Det är bra för dem att få snacka med andra i samma sits iaf. De har säkert en massa tankar och funderingar som de inte vill ta med oss, bra då att snacka med andra killar i samma situation. Som DND skriver kan de ju göra om tråden så de kan vara anonyma också om de känner det behovet.
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Mikes bride: Även om hon inte såg någon graviditet så känns ditt inlägg härligt positivt. Hoppas SÅ att allt skall lösa sig till det bästa för er. *kram*

Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8