• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Svar på #2633
    De rien.
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    Svar på #2636
    Vad skönt att du fick börja tidigare. Vad är det för skillnad på fragmin och innohep förresten?
    Vad är det för läkare du går hos? Bor du i Linkeboda alltså? Jag gick hos Berg när jag bodde där uppe; jättebra läkare och är väl en kollega och vän till Dr M.
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB

LillaD: Vi vill se en liten dans här i tråden efter UL imorgon. *kraam*

Ang prover: tänker att fragmin/innohep nog är bra, men det räcker väl inte alltid. Blir helt paranoid av att läsa i SISforumet och vill gardera mig så mycket som det bara går. Orkar INTE fler missfall nu. *stampar-med-foten*

Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    Svar på #2645
    Fast alla andra jag hört om det säger att Omega3 absolut kan tas ihop med tex trombyl och fragmin. Fördelen med omega3 är väl att det även ger NKcellerna en omgång i viss omfattning?
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    Svar på #2648
    Å andra sidan säger de flesta att man inte skall ta ASA när man är gravid eller vill bli gravid heller, och det stämmer ju inte heller i vårt fall. *funderar*
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    Mikes bride skrev 2009-03-08 19:18:21 följande:
    Bettan : Vi har det bra. Maken anses vara botad, bara rutinkontroller återstår, och min mens har äntligen kommit igång efter operationen (8 veckor tog det!) Hur är det själv?
    Härligt att det går åt rätt håll.
    Jag stressar halvt ihjäl mig inför förestående utredning; vill så gärna att den skall ge något, men vet att chansen är liten. {#lang_emotions_undecided}
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    Idun 78 skrev 2009-03-08 19:58:07 följande:
    Bettan, ja tyvärr ger ju sällan utredningarna så mkt, men det behöver ju inte alltid betyda så mkt om läkaren är villig att medicinera ändå. Du är väldigt duktig som läser igenom SIS-forumets alla 4000 inlägg!
    Haha, är bara på inlägg 1205 ungefär. Och det har tagit ett tag. *pustar*
    Nej, egentligen nöjer jag mig med ett få behandling, men chansen till det är ju också rätt liten tyvärr.
    babblar på skrev 2009-03-08 19:58:23 följande:
     Ja hur stavas det? Ja just det...jag blandade ihop det Fast ipren är väl också blodförtunnande iaf? Är det inte därför man inte ska ta det som gravid? Det var nog därför som kompisen inte fick blanda det iaf. Jag tar ju minilite fragmin nu så jag har inte tänkt att det är så dumt med lite omega. Men man ska nog inte överdosera som jag fick för mej att nån tyckte Jemena skulle göra Mikes: tack! Gick ju från kriminell till flower power Irma: hej på dej också
    Vet faktiskt inte hur det är med ipren. *funderar*
    Men nej, inte skall man överdosera helt vilt heller, men det brukar ju stå alternativa doser på (iaf de jag har) och jag har läst på flera ställen (även här tror jag) att man bör ta rätt rejält med Omega3 för att det skall ge något. Jag tänker definitivt köra på det nästa gång. Dvs ta den något högre dosen som står
    babblar på skrev 2009-03-08 20:00:49 följande:
    Bettan: Man vill ju gärna att utredningen ska ge nåt litet som är lätt att fixa Hoppas det går bra, dvs så som du vill för dej på din utredning
    Ohja, det  vore ju drömmen. Att de hittar något som man fixar bara så där. Den chansen är nog rätt liten tyvärr.
    Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8