• fruZ

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

DND; jovisst är det smart att äggstockar och äggledare är flexibla. Att bara ha en äggstock och bara en äggledare på andra sidan är absolut inget hinder mot att bli gravid.

Vi var på tillväxt-UL idag. Och det var alldeles underbart och fantastiskt. 2 kg riktig bebis är det som bökar i min mage. Räkan ligger exakt på normalstrecket i vikt, flödet var fint i navelsträngen och lagom mycket fostervatten. Och vet ni, jag njuter av att vara gravid!
    Hoppas så att ni alla får känna det jag känner snart, snart!

Kramar från en lycklig blivande mamma a

• fruZ

Grattis Odd!!

Emmiss; jag har oxå AS och den var många gånger räddningen under de symtomfattiga veckorna innan man började känna rörelser. Jag har även använt den senare eftersom min bebis till och från är oroväckande lugn. Jag säger som Lycka; Helt ovärderligt! Och utan minsta tvekan värt varenda krona (vi köpte den för 500 har jag för mig).
    Vi har en vanlig och har räknat hjärtslagen själva, inga problem, men jag är ganska van vid att använda doppler i jobbet. Vet inte om man annars tycker det är svårt att höra skillnad på egna/bebisljud.
    Tips inför första lyssningen är att ha tålamod och leta runt, jag letade nångång för långt ner... Och en gång försökte jag lyssna utan att ha vatten på magen först, då var det helt tyst...
    Lycka till!

• fruZ

Hurra för mamarazzis bebis!

Vad roligt att se dig här LillaD!

Jag kommer förhoppningsvis vara här lite mer oxå nu när jag har klarat av min tenta och planerar att ligga och jäsa när jag kommer från jobbet på eftermiddagarna. Just nu ligger jag i sängen och dricker varm choklad och njuter av att inte vara ute i snö/regn-blasket! Gött!!

• fruZ

Vilken bra dag i tråden!

Grattis till fina undersökningar!

Och Bling vad härligt att mannen mår lite bättre, jag hoppas med er på bra röntgensvar!

kriminella a80 *moahahahahaa*

• fruZ

Idag är en dålig dag...
    Den borde vara bra för jag har varit på jätteskön taktil massage (på en BM-mottagning där de har en massagebänk med hål för magen och brösten!), men Räkan är på tok för stillsam för att jag ska vara nöjd. Helt lugnt på förmiddagen, lite aktivitet vid lunch och sen bara enstaka småpet hela eftermiddagen och kvällen
    Jag borde väl vara lugnad för jag lyssnade med AS i eftermiddags och sen lyssnade BM som masserade mig med tratt efter massagen och det låter ju bra.
    Men jag vill ha spjärn och sparkar hela dagarna! Uschuschusch...

• fruZ

Jo, kanske. Det är 35+5 idag. Men det har känts annorlunda ett tag nu, med mera spjärn än sparkar, som om det är trångt. Jag är inte riktigt redo för ÄNNU lugnare... Och som du säger, när tankarna börjat snurra så är det svårt att släppa (även om jag känner den röra sig en del igen nu...).

• fruZ

DND; usch, vad jobbigt med vänner som plussar. Det är ingen rättvisa! Men bra att du kan leva ut känslorna när du lagt på luren. Jag tror man måste göra det, annars går man under. Jag tror vi måste tillåta oss att känna de förbjudna känslorna utan att ha så dåligt samvete. Det betyder ju inte att man inte önskar sina vänner lycka, bara att man sörjer sin egen situation.

• fruZ

Tack för att ni som vanligt finns och förstår. Idag är Räkan sitt spjärnande och hickande jag igen och jag är nöjd

Jag har oxå moderkakan i framvägg om ni för statistik ni som pratade om det

Poppy; vi kanske ska hoppas att de hittar nåt lättåtgärdat som förklarar dina missfall? (tyvärr tror jag det är rätt ovanligt, men jag tänker hoppas på det ändå!)

Hoppas ni alla får en fin helg!

• fruZ

BP; det känns som små regelbundna ryckningar, mest där bebisen har ryggen. Min räka hickar inte såå mycket så det är bara mysigt

Idag gjorde jag det som diskuteras så flitigt här på fl i vissa trådar, kände efter på livmodertappen. Det är svårt att känna på sig själv, men den kändes mjuk, kanske nästan/lite öppen för fingret och det var inte mycket tapp mellan mig och räkans huvud! Jag har en känsla av att den kommer komma ut tidigt (det lär jag väl ångra att jag sagt när jag sitter och längtar i v 42...) men jag hoppas inte alltför tidigt för jag planerar ju jobba ett par veckor till och har inget emot att gå hemma och skrota iaf några dagar innan den kommer. (Shit, vilket lyxproblem!)
    Nåväl, idag har jag upplevt det underbara att (nästan) känna på mitt barns huvud!

• fruZ

Mama; åh nej, vad jobbigt med blödning! Hoppas det inte kommer mer!!! Och gör det det eller du känner dig för orolig så se till att bli undersökt. Håller tummarna för att allt är bra.

Irma och Bettan; jag har bara gjort KK-utredning med FÅ prover som inte visat nåt fel. Accepterar det eftersom jag ändå får behandling. Men det är inte så mycket i utredningsväg som görs i Landstinget...

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8