• Lycka77

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

bp - jag ligger lite före dig, 18+3 idag.
    Före jul var det några dagar som jag kände av bebben varje dag, inte som sparkar utan bara att något rörde sig där inne, men efter jul har det varit väldigt lugnt. På senaste ul så låg h*n med huvudet utåt och då måste det väl vara extra svårt att känna rörelser, samt att även jag har moderkakan i framvägg, men jag längtar till h*n kommer att ge sig till känna varje dag.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

mamarazzi - fy tusan vad svårt det ska vara att få hjälp!
    Jag har en förpackning Progesteron mic hemma i gömmorna någonstanns, så nog ska vi skrapa ihop ett par veckor åt dig. Hör av dig om du behöver!

Franka - vad skönt att få höra hjärtljuden, grattis!

Kajo - Skrattande mina tankar gick också till en annan banan
    När vi anv äl-tester så satsade vi på samma dag som full banan och dagen efter, men vi lyckades ju aldrig hemma heller så jag vet inte vad som är bäst, men jag tror att det står i anvisningen att det är de två dagarna som ska ge störst chans.

Här är oron och nojjorna enorma inför rUL i morgon..........

• Lycka77

Stella - förstod jag dig rätt att du bara har GBS i ändtarmen och inte i urin och slida?

Hur kommer det sig att du lämnar sånt prov?

Det kanske inte är lika illa om man inte har det i slidan och urinen och att det är därför som du inte ska behandlas, kan det vara så? Eller kan det vara beroende på hur hög halt bakterier man har?

Jag har ätit en kur Kåvepenin och nu lämnat nytt prov för odling för att se om det är borta, jag har bara lämnat urinodling.

Idun, tack det hoppas jag.

• Lycka77

lucki - kan bara instämma i vad de andra i tråden skrivit, det är inte klokt vad läkarna slänger ur sig ibland, hur kan man döma ut ngn innan de ens tagit prover, inte klokt!

DND - vad har du blivit sjuksskriven för, är det ngt jag missat kanske?
    Min man hade varit krasslig med feber inför ett av våra ivf:er, och det ska läkarna var helt ok, so go for it!

Laban - Nej hoppas att det inte är som ni fruktar *kram*

mamarazzi - härligt att det ordnade sig med receptet!
    Vad bra att du fick lite stöd av LillaD, vi saknar henne här!

Cia - är rummet redan klart! Det ser härligt ut, där kommer E säkert sova gott!

Tack för era tummar och tankar. Det gick bra för oss idag, allt ser ut som det ska. Men istället för att vara glad och känna mig lugn så fick det lyckade rUL omvänd effekt, jag blev tokledsen och grinade hela vägen hem, man är inte klok...... Men det är nog kombinationen av spänningar och riktigt dålig sömn senaste nätterna som gav den effekten, förhoppningsvis känns det bättre i morgon.
    Har även tagit tag i detta med samtal och ska på tisdag få träffa en psykolog som är knuten till mvc så får vi se vad det kan ge. 

• Lycka77

mamarazzi -  jag har aldrig tagit prog på regelundna tider, det är inget som de informerar om vid ivf att det är viktigt, och vid ivf är ju prog väldigt viktigt att ta. Däremot vet jag flera i tråden som tagit prog på regelbundna tider.

DND - vad skönt att du blivit sjukskriven. Ibland går det inte att orka med allt och då, som du skriver, måste det minst viktiga prioriteras bort. Det är bra att du har den insikten innan du kraschat totalt. Jag gick genom samma sak efter mitt 3:e mf då jag försökte hantera mf, ivf, akupunktur, husrenovering, heltidsjobb och sorgen efter min pappa  och vad allt det innebär med husförsäljning och bouppteckning mm, det fungerade inte och jag jobbar ju nu endast 25% men förhoppning att gå upp till 50% i feb. efter en ganska lång sjukskrivningsperiod.
    Ta hand om dig!

SisselaM - bra initiativ med tråden!

bp - jobbigt att du blöder så mycket, jag har kännt att tandköttet är känsligare när jag borstar tänderna men jag blöder inte.

Krusbär - Grattis, vad härligt!

• Lycka77

Nu bara gissar jag, men kan det inte vara TPO-ak som menas då, tro?
    Det har jag förhöjt och enl drB var det inte bra, och ett av skälen till att höja Levaxindosen vid en graviditet. Det brukar tas i samband med att man tar de övriga thyroideaproverna som TSH, T3, T4

• Lycka77

Jag googlade lite snabbt bara och fann att om man inte har ngn tidigare känd thyroideadysfunktion men positivt på TPO-ak och TSH inom gränsvärde 2,0-3,5 så ska genast 50 mikrogram Levaxin sättas in.

• Lycka77

Grattis Linan, underbart!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8