• Laban82

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Jag ska på vul den 19:e, är då i v. 7+1. Då ska man ju kunna se om det är en normal eller icke normal graviditet.
    Vill inte gå tidigare, men funderar på att inga och höra om jag kan komma och ta ett hcg blodprov för att se vart åt det lutar.

Kram och lycka till Krusbär till vul:et på fredag. Håller tummar och tår.

• Laban82

Krusbär: de e lite de jag misstänkt att hcg kan vara normalt trots MA/ofostrig graviditet. Kanske är lönlöst, det är nog bara att vänta och vänta.... jobbigt dock.
    När var du på vul första gången då ni såg att allt var ok?

Lucki: kram på dig. Hoppas ni snart orkar börja igen, vet att rädslan hänger tugnt över en, men på nått sett så vågar man till slut. Kram igen.

• Laban82

Krusbär: man har aldrig sett varken gulesäck eller foster hos mig heller. Produseras ingen gulesäck om man har brist på progesteron?
    Jag håller verkligen tummarna för dig. Det verkar ju lovande hittills. Du ger mig hopp och ni andra också såklart.
    Strumpan73: Är såååå avundsjuk..... njut för fulla muggar
    Kram alla och trevlig kväll.

• Laban82

Det är noh kört för mig. Begärde att få komma och kolla hcg med blodprov i.o.m. att jag har så lite symtom.
    Jag är i v. 5+5 och hcg var bara 137.
    Fan va less jag blir. Ska ta ett nytt blod prov på onsdag och kolla om det stiger.

• Laban82

Graviditet 3 veckor 6 - 71
    Graviditet 4 veckor 10 - 750
    Graviditet 5 veckor 217 - 7 138
    Graviditet 6 veckor 158 - 31 795
    Graviditet 7 veckor 3 697 - 163 563
    Graviditet 8 veckor 32 065 - 149 571
    Graviditet 9 veckor 63 803- 151 410
    Graviditet 10 veckor 46 509 - 186 977
    Graviditet 12 veckor 27 832 - 210 612
    Graviditet 14 veckor 13 950 - 62 350
    Graviditet 15 veckor 12 039 - 70 971
    Graviditet 16 veckor 9 040 - 56 451
    Graviditet 17 veckor 8 175 - 55 868
    Graviditet 18 veckor 8 099 - 58 176

Jag är gravid ju i v. 6 (5+5) I vissa tabeller kräver dom ännu högre värde i v.6. Konsigt att dom har lika referenser inom vad som är normalt.
    Det är bara att ställa in sig på att detta också kommer att gå åt h-vete.

Lessen Lucki för din skull också.

Tänker be dom öppna upp mig och titta hur det ser ut inne i mig, måste ju vara nått fel. Snart 4 missfall på mindre än 2 år.

Kram alla som stöttar och kämpar.

• Laban82

Babblar på: Jo jag har stenkoll tyvärr. Hade äl den 14 december. Jag plussade ju redan 24 december så då kan jag ju inte va kortare gången tycker jag. Och om man kollar in tabellerna så har man ofta högre värde i v 5, vilket är lite skumt.

Nå det är bara att vänta och se. Ångrar lite att jag tog blodprovet, men det är väl kanske bra att börja ställa in sig.

Mamarazzi: skönt att du äntligen får prog. Orka krångla liksom, dom säger ju att det inte gör någon skada.
    Hoppas tempen snart går ner. Krya på dig.

Tack alla för att ni bryr er

• Laban82

DND: Nej väntar man tvillingar har man dubbelt högre värden. Så det är det absolut inte. (missförstod du nått jag skrev?)

Krya på er alla sjuklingar.
    Kram

• Laban82

DND: skumt de där med hcg och tvillingar, borde ju helt klart bli högre hcg med tvillingar. ????

Är det någon här inne som tagit Pergyl?

Det ska jag höre efter om detta blir ett till missfall.
    Pergyl påverkar tydligen follikernas mognad. Jag misstänker ju att mina folliker är undermogna. Helt klart inte dugliga för att en graviditet skall kunna fortlöpa.

Åh Krusbär, grattis till ett lyckat vul. Kram

• Laban82

Mamarazzi: Jag har inte tagit proggen samma tider. Jag tar den väldigt olika i och med att jag jobbar så oregelbundna tider. Ibland blir det 5 på morgonen och som i dag kl.11. Har aldrig tänkt på att man måste ta dom samma tider. Kan det vara därför detta verkar ha gått snett?
    Igår kväll var en jobbig kväll, låg och grät typ hela kvällen, har i princip gett upp nu. Ska ta mitt andra blodprov på tisdag så då vet jag ju ganska klart åt vartåt det lutar.

Kram och hoppas ni får en trevlig helg tjejer.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8