Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
Gott nytt år alla tappra kämpar!
Gott nytt år alla tappra kämpar!
Krus: Nästa prov ska tas på måndag. Har det stigit över 1000 då så antar jag att det blir skrapning.
Lucki: *Kramar om dig* Det stämmer bra att jag har lyckats komma i kontakt med en riktigt bra läkare på Danderyd. Jag inboxar dig.
Beklagar verkligen det tråkiga beskedet.
Tack snälla, goa Snozie! Det är precis sånt man behöver höra när det känns så fruktansvärt hopplöst.
Jag önskar er ALL lycka i framtiden!!
Hej alla goa kvinns!
Wow, vad det skrivits här,har inte hunnit hålla mig uppdaterad så nu har jag göra ett tag
Lucki - läste om det tråkiga du råkat ut för. Kan bara beklaga och skicka dig en styrkekram.
Linan - ut med liten nu! Vi är nyfikna här!
Kajo - låter som ett annorlunda besök hos läkaren. Kul att du gillar henne!
Tack alla ni som tänker på mig och undrar hur det går.
Så här är det..... var och lämnade hcg prov igår. På remissen stod det att det var akut. Då ska man få svaret inom 4 timmar....
Jag har inte fått något svar än! Eftersom det är helg så svarar dom inte på gynakuten, utan man blir automatiskt kopplad till vårdguiden som inte är till någon större nytta för mig!
Jag hoppas innerligt att det inte är druvbörd jag har. Har inte lust att operera mig, vi gifter oss 31 januari och åker på bröllopsresa 4 februari. Så en operation nu skulle innebära katastrof för mig!
Brösten ömmar än, men mycket mindre än för några dar sen. Så jag håller tummarna att det går åt rätt håll!
Känner mig livrädd.
Mikes bride, uppstånden igen ifrån de nästan döda.....
Jag ringde själv och bad om provsvaren i onsdags, och vad fick jag för svar???? - Nämen oj då, ditt hcg har stigit till 1250! Du borde nog komma in och kolla dig nu! Va??!!!
Åkte in, kollade med vul.... syntes inget. Blev förvarnad att jag kunde ställa in mig på druvbörd, med cellgifter och allt vad det innebär, men fick en tid på ultragyn dagen efter för att absolut utesluta X (utomkveds).
Åkte in på torsdagen på ultragyn, men jo då. Nog f-n satt det ett X i min högra äggledare!
Blev akut inlagd och opererades dagen efter. Äggledaren var inte alls fin, så dom tog bort den, men dom kollade att den vänstra såg fin ut och det gjorde den.
Så nu sitter jag här, sjukskriven och med en äggledare mindre
Känner mig ändå lättad att det inte var druvbörd, för då hade vi nog fått reseförbud (vår bröllopsresa går till Goa, Indien föresten). Försöker se någorlunda positivt på det som hänt i alla fall.... fungerar ibland och ibland inte alls! Man kan nog säga att jag har kraftiga humörsvängningar!
Mamarazzi - Åh, vad glad jag blev när jag läste om ditt +. Nu är det din tur!
Grattis också till alla er med lyckade vul & rul. För att inte tala om nya föräldrar!
Tråkigt att jag missade tråd-partyt!
Lucki - var det en läkare på DS som var så knäpp? Nyfiken då jag snart gått laget runt där!
KRAM på er alla!
Laban - Fy, vad tråkigt. Varför kan aldrig glädjen få hålla i sig? Stor kram på dig!
Tack för stöd och pepp. Mamarazzi, klart du får följa med till Goa! Följ med allihopa, vett ja!
Min blivande är inne på en extra skiktröntgen just nu faktiskt. Inskrivningssamtal på Karolinska imorgon och operation på torsdag, så man kan nog säga att vi har en riktig sjukstuga här nu....
Go kväll!
Här ,är en till med rh- (Bling, du & jag har visst mer än födelseåret gemensamt ) har aldrig blivit skrapad och aldrig fått ngn spruta.
Tjejer som kämpar med vikten - Vad duktiga ni är!!!! Här är det PANIK, för brudklänningen sitter som ett j-kla korvskinn, så nu är det stenhårt Cambridge som gäller Heja, heja, jag är också duktig!
Idag var jag med om ngt helt osannoligt igen!!!! Man tror inte att det är sant liksom.... att eländet aldrig tar slut! Fast det här är så sjukt så man kan bara garva åt det..... :
Skulle lämna in våra förlovningsringar för putsning och ny gravyr idag. ALL min text har nötts bort, vilket inte ska kunna hända. Så jag gick till en annan guldsmed den här gången.... där säger dom att min förlovningsring (för 4200 är OÄKTA!!! VA??!!
Blir naturligtvis rosenrasande och rusar upp till den som sålt ringarna.Där får jag ett jätte otrevligt bemötande och antydan om att jag försöker luta dom! Jag har inget kvitto kvar (snart 2 år sedan) men banken kunde ta fram korttransaktionen på handpenningen i alla fall.
Ringde högsta hönset på Guldfynd, som var jätte trevlig och tillmötesgående. Hon hänvisade mig till en annan butik och så ska dom fakturera skitbutiken centralt Då blev jag både glad och skadeglad! Men visst är det en otrolig historia, jag har alltså gått med en fuskting i snart 2 år!
Förlåt mitt långa ego ot inlägg, men jag var tvunget att skriva av mig.... Nu känns det redan bättre!
Heja Kajo, på dom bara!
Mamarazzi - Både knäpp och med äkta darr på rösten vad månde bliva....
DND - Vad spännande med föräldrautbildningen. Skriv gärna mer och berätta om hur du upplever det och om frågor som kommer upp. Vi börjar nog också att närma oss den lösningen faktiskt. Oroar mig också för all väntetid och om man överhuvudtaget blir godkänd.
Mamarazzi - Ta en sjukskrivning för sjutton! Jag hejar på dig!
Hej alla härliga vänner (inkl. alla nya, välkommna)!
Har inte varit inne på nästan 1 månad, så det känns nästan som en omöjlighet att läsa igen allt som skrivs här.
Nu är jag en ärbar hustru! Hela dagen var helt fantastisk och över förväntan bra!
I torsdags kom vi hem efter en underbar bröllopsresa i Goa med nyladdade batterier.... Konstigt det där, efter varje missfall så är men helt säker på att lägga ner hela projektet för att men inte orkar mer. Men efter en tid så kommere suget efter ett nytt försök smygande i alla fall.
Passar på att önska er alla en skön helg.
Stor kram!
Odd- vilken fin pojke! Måste kännas fantastiskt.
Bettan- har suttit och läst igen lite och såg att din olycka... Kram på dig vännen.
Lycka- Hej Vännen! Min man ( ) har blivit friskförklarad!
Han ska gå på kontroller 4 ggr per år i ca 3 år, men allt ska vara borta nu.
Ego: Min mens har inte kommit igång än efter operationen. Trist nu när man har lust att börja om. Nu får vi bara hoppas på att den vänstra äggstocken sköter sig så vi har en chans!
KRAM på er alla tappra kämpar och "mysmammor"!
Hello alla go-gummor!
Först blev jag glad för att jag fick se att lilla söt D är tillbaka hos oss... sen insåg jag att hon har en växande mage också! Skickar en stor lycko-kram till dig.
Grattis också till Iske och "Tösen", Franka till sparkar och Mamarazzi till "gräddfilen"!
Passar också på att säga hej, hej till alla er som jag "inte känner"!
Hinner inte med i alla svängar i den här tråden, men jag försöker att läsa ikapp emellanåt.
Kram på er alla!!!
Bettan : Vi har det bra. Maken anses vara botad, bara rutinkontroller återstår, och min mens har äntligen kommit igång efter operationen (8 veckor tog det!)
Hur är det själv?
Idun : Skönt att du känner att du blir bra bemött på KS, det betyder så otroligt mycket. Jag VET att det kommer att gå jätte bra för er!
BP : Jag gillar din nya flower power stil!
Tja, det är väl rätt konstigt hur man fungerar.... när olyckan händer så tänker man att man aldrig vill utsätta sig för sorgen och smärtan igen. Men så går det ett tag och så är man sugen på ett nytt försök igen. Man är kanske lite tokig
Vi försöker nästa ÄL men vi har bestämt oss för att göra en hemutredning för adoption också.
BP: Hellre lite flummig än kriminell!