• Idun 78

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Lycka, gud va skönt att allt såg bra ut och att du ska fortsätta med Fragminet. Bra läkare du har! Jo sammandragningarna kommer och går lite här hemma också tyvärr. Antar att det är soffan som gäller... och hänga på FL

• Idun 78

Krus, jag köpte mina första mammabrallor i v.13, då kunde jag ff ha en del av mina brallor (inte de tajta) men det var väldigt skönt att glida i mammabrallorna när jag kom hem ifrån jobbet. Sedan växte magen vecka efter vecka men ngnstans runt v.17-18 så började magen minska! Då insåg jag att det nog mest varit tarmarna som svällt under de där veckorna, sedan typ i v.20-21 så började bebismagen komma.

Finesssan, ja usch vi har ju pratat om det där med sammandragningar och jag har ju varit så glad att ha sluppit det eftersom jag vet hur du hade det. men men.... nu ligger jag här Pratade med BM idag som tyckte att deltid verkade bra så jag ska få träffa läkaren i nästa vecka och diskutera det.

Hej hej Bettan, hur går det med flytten? Har ni flyttat ännu, eller packar ni fortfarande?

• Idun 78

Bettan, åh vad kul! Känns det bra med nya boendet?

• Idun 78

Iske, jag har precis haft flunsan och legat hemma i två veckor. Enligt både BM och Vårdguiden ska det dock vara helt lugnt för bebisen, den påverkas inte. Däremot ska man tänka på att verkligen vila mkt och inte gå tbx till jobbet för tidigt. Lycka till imorgon! Lova att rapportera!

Finesssan, hur gick det med lgh? Var den fin? Ja jag fick en Bricanyl, vet dock inte riktigt om jag tyckte att det släppte, men jag somnade strax efteråt för den var väldigt sövande.

• Idun 78

Ni som varit på Tittut, kan de göra flödesUL och tillväxtUL där också? Min BM verkar ju inte så intresserad av att ge mig några fler UL så länge allt ser bra ut i övrigt.

• Idun 78

Åh vad underbart Saffran! Grattis! Har lillprinsen fått något namn ännu?

• Idun 78

Finesssan, fick ni? Vad bra? Mätte de även Vida och kollade att hon var "normalstor" för sin vecka på Tittut?

• Idun 78

Hej Gingko! Vad tråkigt att höra att du är ledsen. Men du vet väl att du får hänga här både när du är ledsen och glad. Finns det något vi kan göra för dig?

• Idun 78

DND, vad kul att se dig här igen. Jag har undrat lite var du tog vägen, men här är du ju. Så bra att DrB var inne på samma spår som du själv, nu är det bara att köra på med all medicinering, och hoppas att det blir full rulle mot bebis! Nope, har aldrig hört att äggledarna kan sno ägg ifrån varandra. Sickna rackare om det stämmer, sno av varandra på det där viset.

• Idun 78

DND, men visst hade du utslag på dag 9 förut en gång också? Så det stämmer säkert. You know what to do

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8