• mamarazzi

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Laban: Är du ålänning eller svensk? Du kan väl inte ha glömt all finska från skolan (om du är ålänning)? MEN visst ska de kunna svenska i Åbo. Det är ju ändå Åbo. Annars får du ju ta till engelska. Kan inte din man lite finska?

Idun: du med? Jäklans vad många som är rh - här inne. Någon som vet % hur det ligger i Sveriges befolkning?

• mamarazzi

Laban: Nä det är ju som du säger man glömmer språk som man läst om man inte använder dem. Men kanske du kan snappa upp ord som "sperma" (tror det heter precis samma på finska nämligen )

• mamarazzi
    EMND skrev 2009-01-20 11:53:55 följande:
    15 % mamarazzi!
    Ja och här inne verkar vi vara mer än 50%. Intressant...
  • mamarazzi

Laban82 skrev 2009-01-20 11:55:36 följande:

Super... då kan vi ju inte ta fel
    Man kan ju fundera över varför jag vet sånt?!
  • mamarazzi

Fast jag ljög! Det heter "siittiöiden". Lite skillnad iallafall.

• mamarazzi

Cia o krabaten skrev 2009-01-20 11:56:46 följande:

Här i stan har man hållt på ett tag med den studien, men det gäller bara förstföderskor så jag fick inte vara med
    Som andra gång föderska (heter det så) kanske det går på minus 2 timmar om man tar heparin! endel varnar ju för att det kan gå väldigt fort andra gången.
  • mamarazzi

LABAN:

mamarazzi skrev 2009-01-20 12:00:11 följande:
    Fast jag ljög! Det heter "siittiöiden". Lite skillnad iallafall.
    Men det heter även sperma men då ska e:et utalas som E och inte ä. NU ska jag sluta snacka sperma!!!
  • mamarazzi

Laban82 skrev 2009-01-20 12:06:09 följande:

Nu klarar jag mig nog Runka = HeiluttaaRum = huone
    Ha ha ha! TOPPEN!
  • mamarazzi

Cia o krabaten skrev 2009-01-20 12:13:50 följande:

mamarazzi skrev 2009-01-20 12:01:26 följande:
    Märkte jag inget av Min andra var ju ännu värre än den första *Ryser vid minnet*
    Åh fy då! Nej precis det behöver ju inte alls vara så. Jag ska nog ta kejsarsnitt så jag slipper "bry" mig.

Idun: Nej och det är ju svårt att veta NÄR förlossningen kommer med. Kan ju bli lite tidigare än man planerat...

Laban: Hej då! **vinkar**
  • mamarazzi

Cia o krabaten skrev 2009-01-20 12:24:17 följande:

Idun: Nej jag diskuterade ju aldrig med ngn läkare... Mama: mmm, skulle jag ha gjort såhär i efterhand (iom att första blev snitt) MEN jag hade ju mycket jobbigare återhämtning efter detta snitt Mer ont och svårt att gå osv. Kunde knappt göra ngt alls med E Mest sitta i soffan med A...Tur att M var hemma 1mån! Det rekommenderas starkt även om du nu inte ska snittas
    Jo vi har sparat en hel del föräldradagar från dottern så det gör ju att mannen kan vara hemma om det behövs. Han var hemma i över en månad då hon föddes och sen jobbade han bara halvtid. Mådde riktigt dåligt efter första...
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8