• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

DND, det finns helikopterplatta antar jag. Du är på sjukhus snabbare än du hinner blinka om det skulle behövas.

Torsdag, wow. Får ta en svängom här hemma också.

• Finessan
    Finessan skrev 2009-01-18 21:39:50 följande:
    Det gör inget om du även ber om Fragmin. Skitbra mix - Fragmin + Trombyl. 5000 IE Fragmin och 1 Trombyl så tror jag att många barnlöshetsproblem skulle vara lösa. Allvarligt.
    Eller istf Fragmin, Innohep. Båda är lågmolekylärt heparin.
  • Finessan

Sissela, det tycker jag att man kan be om. Många problem som mixen biter på visas inte på de fåtal blodprov man oftast får. Inte ens säkert att det visar sig om man får alla prover på min digra lista.

Fragmin kan ge benskörhet, men enligt mina läkare så är den risken väldigt liten vid behandling under så pass kort tid och med så låg dos. I övrigt är det helt riskfritt. Förutsatt att du har koll på koagulationen.

Vi har steg över till dig också.

• Finessan
    Mom2006 skrev 2009-01-19 16:16:11 följande:
    Nu har varit hos min gynläkare och hon kollade med VUL och allt såg bra ut. Sen pratade vi och jag berättade allt jag fått tips om härifrån men hon ville inte skriva ut något eftersom hon inte trodde att det hjälpte och att vi har ett barn sedan innan. Hon trodde att min kropp hade för många antikroppar genom att mina graviditeter har varit så nära varandra. Genom att det har varit så tidigt som mf har hänt så tyckte hon att det var lönt att skicka eftersom de kommer troligtvis inte hitta något och eftersom vi har ett barn sen innan. Möjligtvis om det oturligt blir ett till så kanske det var dags att bli skickad till mf utredning.Just nu äter jag rosenrot (för att bli piggare), Folsyra B6 B12, och funderar på att äta Omega 3 oxå. Vad tycker ni om det? Får man äta det under graviditeten?

Helt vansinnigt! Herre Gud. Kan du inte söka privat och få hjälp på så vis? Kanske kontakta Dr M i Helsingborg? Han är hjälpsam. Omega är helt ok.

Linan, fy så otäckt. Vilken tur att det gick bra!

Marre, välkommen. Jag måste säga att jag är överraskad att du får allt detta av Falun. Det är ju skitbra!

Det är inte samma som immunoglobulin. Det ges genom dropp. Spännande med något nytt tycker jag. Har hört om detta förut, men ingen större klocka ringer. Får kolla upp.

• Finessan

Inga problem med eda och Fragmin, i alla fall de låga doserna. Jag tog ända till slutet, det var inte tal om något annat enligt min läkare. Hon sa också att den dosen som jag hade i slutet, 5000 IE, opererar man tom på.

Nu blev jag ju igångsatt och visste om när i tiden så då sa de till mig att inte ta på morgonen. Man tog också koagulationsprover på förlossningen.

Jag skulle inte ta något som gjorde att jag inte fick ta eda. Innan ville jag inte ha den och skrev det i mitt förlossningsbrev. Det var det dummaste jag har skrivit någon gång. När jag uppriktigt ville dö och efter en hel massa strul äntligen fick den så blev det en frälsning utan dess like. Resten av förlossningen blev en barnlek.

Halveringstiden på Fragmin är väldigt kort. Kan tänka mig att det är en av orsakerna till att man kan ta den ända in i slutet.

• Finessan

Idun, vad synd att de inte gick med på att ge dig Fragmin eftersom det ska ha positiva effekter just under förlossningen. Min gick ju snabbt, men det kan jag nog tillskriva igångsättningen. Etablerade värkar vid 18-tiden och V föddes 23.20. Läkaren sa dock att jag hade väldigt bra och kraftfulla värkar. Kanske hade med det att göra?

• Finessan

DND, fan också. Men är inte BIM imorgon? Hoppet kanske inte är ute än? 4 gånger är trots allt inte så lång tid även om det känns som en hel evighet. Snart sitter det där! Jag såg det som så att varje minus var ett steg närmare plus. Det är det ju faktiskt. Så nu är du ruggigt nära ditt plus. Kramar!

Lilleskuttan, spännande! Det var med en ballongkateter som jag också blev igångsatt. Efter tre timmar var jag öppen 3-4 cm och ballongen kom ut. Efter det satte de in dropp och sen var det bara att köra. Lycka till!

• Finessan

babblar på skrev 2009-01-22 16:21:40 följande:

Finesssan: är det som en sån ballong de blåser upp vid spolning då kanske? Har alltid trott att det bara är dropp de sätter in..men man får alltså en ballong också Man lär sej alltid nåt nytt
    Är man öppen 1 cm ungefär så fylls ballongen med koksalt och sen sköter kroppen öppnandet själv genom hormoner som kommer igång utav ballongen. Den faller ur själv när man öppnat sig tillräckligt eller när BM drar lite i den. Lossnar den inte efter 3 tim så kör man 3 tim till.

Det här sättet är mkt bättre än igångsättning vid absolut omognad och sluten tapp. Då får man en gel på tappen som hjälper till att öppna. Ofta en mkt långdragen och seg historia som itne sällan slutar i snitt.
  • Finessan

Bubblan, vilket fantastiskt resultat! Så duktig du är. Det måste kännas skönt. Ja, de växer fort de små. Vår lilla V blir hela 7 månader idag. Galet.

DND, säger som de andra. Ta den plats som du känner att du behöver. Tyck inte att du är ego. Den här tråden tillåter det. Alla får vara precis hur ego som helst. Fint det där med vänner. Det har jag heller aldrig hört.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8