• Cia o krabaten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Heja Lilleskuttan!
    Hoppas den lill* mår bra och att det inte är för tidigt utan att ni kan få komma hem relativt snart iaf.

• Cia o krabaten

Dansar och håller tummar för alla som behöver det kommande veckan.

Idun: Jag toch ju T tom v37+0 och snittades i 39+1.
    Berättade för alla BM och läkare osv att jag tagit T tom 37+0 och ingen brydde sig om det direkt.
    Var så lite menade de. Fick heller inga problem med epidural eller snitt.

Här i stan har man hållt på ett tag med den studien, men det gäller bara förstföderskor så jag fick inte vara med

• Cia o krabaten

mamarazzi skrev 2009-01-20 12:01:26 följande:

Cia o krabaten skrev 2009-01-20 11:56:46 följande:
    Som andra gång föderska (heter det så) kanske det går på minus 2 timmar om man tar heparin! endel varnar ju för att det kan gå väldigt fort andra gången.
    Märkte jag inget av
    Min andra var ju ännu värre än den första *Ryser vid minnet*
  • Cia o krabaten

Idun: Nej jag diskuterade ju aldrig med ngn läkare...

Mama: mmm, skulle jag ha gjort såhär i efterhand (iom att första blev snitt) MEN jag hade ju mycket jobbigare återhämtning efter detta snitt
    Mer ont och svårt att gå osv. Kunde knappt göra ngt alls med E Mest sitta i soffan med A...
    Tur att M var hemma 1mån! Det rekommenderas starkt även om du nu inte ska snittas

• Cia o krabaten

Jag tror att det bästa är att ringa just ERAT sjukhus och fråga ngn förlossningsläkare där. Kan ju skilja som sagt.

• Cia o krabaten

Lilleskuttan: Hej hur går det?
    Är du inlagd?
    Jag fick ju som sagt EDA utan knussel trots T 2v före.

Iske: Grattis till lyckat Vul!
    Hoppas du får bättre besked 2/2

Lycka: Mera UL?? Ngn speciell anledning?

• Cia o krabaten

Lilleskuttan: Min "by-granne" fick sin dotter 1mån för tidigt och det märktes inte alls!
    Allt var prima från börjaan, precis som om hon varit fullgången.
    Hoppas på samma tur för dig.

Iske: Ja verkligen.
    Stå på dig (eller Freddan) och be dem kolla extra ordentligt med flödet osv och berätta om alla mf osv osv så att kacklen på KK inte sjabblar bort ngt bara...

• Cia o krabaten

Lilleskuttan skrev 2009-01-20 20:24:35 följande:

nu ska jag gå och fika innan den sura tanten säger att det är för sent..såååå roligt med "trevliga" människor.pisskärring..Är man gravid och ska föda så måste man väl få äta när och hur mycket man vill
    Absolut

Iske: det kan du gott göra, blir lite långt att köra hem sen bara...
    Men du, struntar de helt i sm när de daterar sådär "fel"?
    I så fall skulle du ju plussat FÖRE äl tom`?
  • Cia o krabaten

*Kramar DND*

Lycka: OK, är din braiga läkare kvar i Sverige då?

• Cia o krabaten

DND: För mig gick dte på 2a med dottern, första med 1:a mf, 4-5:e med andra, första (utan mens emellan *DUMT*) med 3:e mf och 4-5:e med 4:e mf, sedan 4:e månaden-men 2:a försöket med Alvin, så i princip har det tagit längre tid efetr mf än när kroppen varit "utvilad".
    Bla därför jag väntade några månader efter 4:e mf'et för att det inte kändes som ngn idé iaf, plus att jag ju höll på hos DrB.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8