• stella

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Hej Igen!
    Efter diverse datahaverier så har jag inte haft ork att fixa ny inloggning till familjeliv utan bara "spionerat" och tjuvläst. Nu är jag i alla fall med i matchen igen.

Verkar som det fortfarande är tummen upp och tummen ner i tråden. Jag bara hoppas att vi alla i slutändan hamnar i tummen upp läget.

Jag har i veckan varit på rUl och allt såg fint ut.... Känndes helt underbart att komma så långt. Fick dock ont i magen dagen efter och det konstaterades UVI. Tog även odling på GBS så jag får väl veta om en vecka hur det ser ut. Trodde i min enfald att det skulle bli lite lättare nu efter rUL.

• stella

Hej!
    God fortsättning alla trådvänner! Hoppas att ni fått en skön ledighet. Jag har tyvärr haft en mardröms helg med njurstensanfall. Låg på akuten hela uppesittarkvällen med hemska smärtor. Tyvärr finns det inte så mycket lindring att ge när man är gravid. Alvedon blir man ju lagom bedövad av - NOT. Är det någon som har något bra tips på vad man kan göra vid njursten? Jag hade ett anfall för 10 år sedan men blev då bra av mig själv efter ett par dygn.

• stella

Gott nytt 2009! Jag önskar att vi alla mår 100 ggr bättre nästa år!

• stella

Haloj!
    Har inte hunnit läsa ikapp den här mäktigt aktiva tråden. Verkar som det finns lite ljusglimtar i alla fall och dem gäller det att hålla fast vid. (Fast det är skönt att veta att de svarta tankarna, avundsjukan och hopplösheten också kan få plats - det gäller bara att inte fastna i dem.)

EGO: Jag fick idag bekräftat att jag har GBS (från provet i ändtarmen ej urin eller slida). Min barnmorska säger att det inte är någon mening att behandla utan att det troligtvis kommer tillbaka igen. Det som kan vara farligt är om vattnet går och förlossningen sätter igång tidigare. Hon menar att jag får lämna ett nytt prov närmare förlossningen och om det också påvisar GBS så får jag antibiotika vid förlossningen. Ska jag vara orolig? Hur har ni andra blivit behandlade?

Annars så sparkar det på rätt friskt i magen nu. Är redan i vecka 21+1.

• stella

Jag fick UVI besvär innan jul. Då togs även odlign på GBS från urin, slida och ändtarm. Jag blir bara så rädd när man hör GBS. Jag har frågat runt lite i GBS trådarna här på familjeliv också så jag hoppas att de kan ge svar.

Londonfredrika: Skumt med en åldersregel - i alla fall med den motivering du har fått. Sök privat det är mitt tips!

• stella

mammarazzi: Vill inte skrämma upp dig! Till mig sa Dr B att de små inte mår bra av feber så käka febernedsättande medicin så fort du känner att du får feber.

• stella

Hej!
    Tittar in lite snabbt för att se vad som händer... Fastnade för inlägget om brist på protein C. I följande tidning så fann jag detta reportage

gd.se/nyheter/babyboom/1.826837

Hon har också haft brist på protein C. Hur kan det koma sig att vi "initierade" missat detta? Kan provet heta något annat på "fackspråk"?

EGO: Jag är nu i vecka 31 - helt makalöst egentligen. Oron finns där men är inte lika påtaglig som förr. Längtar till i maj då pyret ska komma ut;O) Önskar alla lycka till i jakten och längtan efter en liten bäbis.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8