• jazzy

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

GOTT NYTT ÅR.....

Hoppas & håller mina tummar för er gravida & icke ännu gravida...2009 måste bli bebis år!!!  KRAM KRAM

3 barnsmamma
  • jazzy
    Finessan skrev 2009-01-01 17:31:06 följande:
    Jag tänker INTE leva med LCHF. Usch, så tråkigt. Nej, det är bara för att nå mitt mål, sen kommer jag gå över till mer sund och normal kost samt normalt med motion.Men visst gäller det att hitta det som passar en annars skulle det inte funka.
    Är det ungefär som GI??

Jag kör en egen variant av GI, men fuskat rejält uner julen...dock mest i form av choklad....
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Franka skrev 2009-01-04 12:22:52 följande:
    Babblar - var på inskrivning innan jul och barnmorskan häpnade över min långa lista med missfall Hon förstod att jag inte ville vänta ända till RUL med att kolla, så hon föreslog en hjärtljudskoll på torsdag, då är jag i v 14 (13+6), är det så tidigt?Känner mig inte duktig som slutat med tabletterna, men ville inte fortsätta experimentera på egen hand, så jag hade inget val, kändes det som. Men det är skönt att bara ta TVÅ! tabletter numera (Folsyra och Mitt val kvinna)
    jag började lyssna på h-ljud redan i v 14...så det går!
    3 barnsmamma
  • jazzy

Jag tränade inte heller,men tog promenader & gick på vattengympa för gravida...det tyckte läkaren var helt ok. Började när jag var runt v 30.
    Sex hade vi inte alls dom första 16 veckorna..(mina ma var i v 16)

3 barnsmamma
  • jazzy
    Lilleskuttan skrev 2009-01-24 11:16:49 följande:
    Nu är Måns äntligen här. 2600g och 47 lång Förlossningen gick väldigt snabbt.Kom ner till förlossningsavd. vi 18.30 och var då öppen 2 cm. 21.11 är han född. hann inte få eda så det var lustgas som jag fick klara mig på..Men nu är han iaf här.
    GRATTIS TILL LILLE MÅNS... jättefint namn ju!!!!
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Snozie skrev 2009-02-13 20:32:47 följande:
    Hej! Kikar in och meddelar att vi äntligen äntligen efter alla år av strävan fått barn! Den 5/2 kom lilla Lowa till världen! Helt otroligt. Hit trodde jag aldrig att jag skulle komma...Tur vi inte gav upp! Bilder och fl berättelse finns på min sida för den som är nyf. Kram till er alla!Lowa
    GRATTIS TILL LOWA......
    3 barnsmamma
  • jazzy
    xxJessikaxx skrev 2009-02-17 08:30:56 följande:
    londonfredrika, attans vännen, håller tummarna En fråga apropå blödningar i allmänhet, ni är ju några stycken och vi är väl desto fler som hoppas få Trmobyl och / eller Fragmin vid nästa graviditet, och detta är ju blodförtunnande. Betyder inte det att man rentav kanske blöder lättare från slemhinnor och sånt? Är ju som sagt ingen läkare och minns inte om du behandlas för någotdera, londonfredrika, men OM man / du gör det, kan det inte vara en orsak att man blöder och i så fall ofarligt?Idun78, tror 23 är ganska lågt HCG-värde även om det stiger, tror, vad jag vet så visar inte ens testerna om man ligger under 25? Själv hade jag 49.000 drygt i v 7 men det är ju å andra sidan högt men inte över refernsgränsen tydligen.
    jag blödde inget alls när jag åt T & fragmin...
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Malinen skrev 2009-02-16 13:40:01 följande:
    Tack för att ni är så gulliga, Cia ,Jessica, DND, Krusbär och Finesssan. I dag känns allt lite svart men vet att jag brukar få nya krafter om några dagar.Tack för tipset, Cia. Har Carolnamottagningen nån hemsida? Bor i Huddinge men det är iofs inget hinder. Har gått hos Anette sjösten innan och hon gör vul och skriver ut proggesteron och ev trombyl (Hon tvekar lite på T men om hon inte skriver ut det kan jag ju ta albyl minor tänkte jag)Jag har däremot inte hört att hon kollar äggreserven eller gör inseminationer men det kanske hon gör. Tänkte ringa henne också men hon brukar ju ha lite kötid så därför tänkte jag kolla om Linneklinken kunde hjälpa oss bli gravida för att sedan fortsätta gå hos Anette Sjösten med vul, prog och T. Tror ni att det skulle kunna funka, Cia och Lycka? Vi var inte purunga när vi träffades, mannen och jag och nu har vi kämpat med barnaskapandet i 4 år (har en underbar dotter som bevis ) men nu börjar tiden rinna ifrån oss om vi ska få syskonet om vi drömmer om. Är så otroligt rädd att det redan skulle vara försent därför vill jag inte vänta en enda cykel utan att försöka.
    jag bor oxå i Huddinge...Gjorde min utredn på HS...Jättebra läkare där..tycker jag!
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Malinen skrev 2009-02-17 21:20:39 följande:
    jazzy: vad trevligt med en granne. Trevligt också att höra att det var bra läkare på HS, hur lång var kötiden? Var det länge sedan du gjorde din utrednng?
    Det gick fort...fick mf i sept, i okt-nov tog jag proverna. Detta var hösten 2006...
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Cia o krabaten skrev 2009-02-17 21:28:24 följande:
    Hej Jazzy, så du är här och rotar runt Allt väl?
    hihi...jo allt är bra! mkt på jobbet bara..hade föräldramöte i dag...så sängen snart... Hur är det med er?
    3 barnsmamma
  • jazzy

Kram till er som behöver det...

BettanB skrev 2009-02-28 11:22:41 följande:
    Svar på #2433(tender loving care)
    Det fick jag av min läkare på Huddinge....
    3 barnsmamma
  • jazzy

Men jag måste ha missat att LillaD är gravid...GRATTIS!!!!

3 barnsmamma
  • jazzy
    Cia o krabaten skrev 2009-03-14 19:53:06 följande:
    *Luktar det trådfest tro?? *
    va fest?!! Vart vart???
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Cia o krabaten skrev 2009-03-14 21:52:14 följande:
    Jazzy: Jasså är du på?
    japp....
    3 barnsmamma
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8