• StoraD

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

hej på er gamla trådvänner!

Cia, tack för länken till bloggen!
    jag är gärna med och kommenterar om det går bra, men har ni utarbetat ngt system för det? ska man kopiera brevet i ett nytt inlägg med sina förslag på ändringar, eller hur har ni tänkt?

Jag tyckte att det var en strålande idé! Det forskas en del på just temat "erfarenhetsbaserad kunskap". Det är en ny form av expertbegrepp som används inte minst när man talar om patientgrupper som läser på om sin åkomma, och som börjar ställa krav (Det har skrivits en del om hur patientgrupper för HIV-smittade har haft en del inflytande vad gäller forskning och behandlingar).

Nåväl, hoppas att ni alla mår bra, många kramar

• StoraD

hej på er igen! tack för svar finesssan! hur är det med er två raringar?

• StoraD
    Finessan skrev 2009-01-17 23:00:13 följande:
    Åh,
    jag är så trött att jag ser i kors. V är en besvärlig liten krabat
    kvällstid och nattetid. Har fått en massa dumma idéer för sig.
    *muttrar* Annars är det bra! Nä, det lutar åt sängen nu. Förstår inte varför jag envisas med att sitta uppe när någon timme extra sömn skulle göra gott.
    ååh sötaste lilla Vida! jamen då låter det klokt med lite vila gumman... det är så lätt att fastna framför datorn. Jag satt själv och fastnade i en lååång GI-tråd, oklart varför, jag går ju inte ens på dieten. Jag satt mest och funderade över att de åt så mkt ägg...

god natt gumman, hoppas du får sova i natt då!
  • StoraD

*vinkar tillbaka till DND*
    så du har BIM om drygt 5 dagar? då ska jag hålla tummarna för dig!

Mom 2008: heparin/innohep ska jag få vid konstaterad graviditet, men det är i sprutform och ska regleras, så jag vet inte hur lätt det är för en läkare att skriva ut det... (som inte är riktigt insatt, men du kan skriva ut artikeln och fråga kanske hd.se/skane/2008/12/01/zoegapengar-till-medicinsk/). Däremot har ju mwb fått recept på fragmin, du kan höra med henne hur mkt hon fick!
    Sen har jag folacin och B12-tillskott
    Lycka till imorgon!

• StoraD

ah, nu ser jag att finesssan skrivit om fragmin och dosering!

• StoraD

ojojoj lilleskuttan, stort lycka till! tänk att snart har du din bebis i famnen! underbart!

jag läste att ngn frågade var Dr M var? Han finns på Helsingborgs lasarett (region skåne).

lycka till på rUL imorgon Iske!

• StoraD

ÅÅÅÅÅHH grattis till lille Måns Lilleskuttan!! så fantastiskt underbart! många kramar till de nyblivna föräldrarna!

*vinkar till er andra tråd-raringar också*

• StoraD

hej, får jag komma tillbaka till er? Jag har skämts lite eftersom jag slutade skriva när jag var deppig, men nu saknar jag er + att jag har haft en dålig trådupplevelse (se bloggen...).

passar på att säga...
    mamarazzi: lycka till imorgon!

kram

• StoraD

hej Bettan! var det inte till dig jag skickade kontaktuppgifter till Dr Matthiesen? Hur har det gått med det? Bra hoppas jag!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8